
בחר נושא: תורת המהות והעצמות | זוגיות | פרשת השבוע | סודות התפילה | תורת ההגות והתבוננות | תורת התיקון האישי והטיפול הרגשי | אחר
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית -
׳סוד המציאות הרבודה בהגות׳
הרב אריה חיים נווה שליט"א
היום בתורת ההגות אנחנו הולכים לדבר על דבר מאוד עדין. בהגות יש למעשה תהליכים. זה שלב תהליכי, זה לא סטטוס. זה לא רק התבודדות שבמקום פשוט לעשות את ההתבודדות בחוץ, כמו שרבי נחמן אומר: לצאת מחוץ לעיר ולהיות בטבע ולדבר על הקב׳׳ה ׳׳כדבר איש אל רעהו׳׳. ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, לא כמו במדיטציה שבה אנחנו מחכים שתהליכים גופניים ידעכו כדי שהתודעה כביכול תתגלה או דברים כאלה
המשך קריאה: תורת ההגות וההתבוננות הקבלית - סוד המציאות הרבודה בהגות
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית -
׳הבנת תהליך ההגות׳
הרב אריה חיים נווה שליט"א
היום בתורת ההגות אני רוצה להיכנס לענינים קצת יותר עמוקים. בעקרון המושג שנקרא ׳הגות׳ ׳׳והגית בו יומם ולילה׳׳ זה עניין של הפניית תשומת הלב. בהגות אנחנו לאוו דווקא חייבים לשבת עם עיניים עצומות או לנשום נשימות. כאמור זה לא מדיטציה. ולמעשה אין לזה באמת טכניקה פיזית פרט לזה שבשביל ההתחלה זה להניח את הנפש, להרגיע את הנפש, להרגיע את הגוף. כדי שהגוף יעסוק בהכוון של תשומת הלב שלו לעבר משהו. ההוויה שלנו צריכה להיות קשובה והיא צריכה להיות אפילו במידה מסוימת בסוג של אינטראקציה פנימית בזמן ההגות. האינטראקציה הפנימית היא תמיד מול הבורא. ואת זה, אני רוצה להסביר. וזה סוג של התבודדות מאוד מאוד אנטימית
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית -
׳סוד ההגות הקבלית – הדרך למעבר בין העולמות׳
הרב אריה חיים נווה שליט"א
היום אני רוצה לתת את אחד הכילים הנפלאים ביותר שיש לעם היהודי. מאז שהקב׳׳ה ברא את העולם הוא נתן כלי מדהים. הכלי הזה היום ניתן לגלות אותו. הוא היה סוד במשך כמעט אלפיים שנה והיום אפשר קצת לפתוח ולדבר עליו. אומנם בראשי פרקים אבל בכל זאת אפשר לפתוח אותו ולדבר עליו בריש גלי. מה גם, שזה דובר בצורות שונות ובחינות שונות אבל לא דובר עליו בדיוק המירבי שלו. אני מדבר על הכלי שנקרא ׳הגות קבלית׳.
המשך קריאה: תורת ההגות וההתבוננות הקבלית - ׳סוד ההגות הקבלית – הדרך למעבר בין העולמות׳
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית -
"הכנה להיות תלמיד של קדושה"
הרב אריה חיים נווה שליט"א
היום בהגות אני רוצה להתקדם הלאה - אני רוצה לעשות תהליך של העמקה בהגות. יש מושג ביהדות שנקרא ׳ישוב דעת׳. רבי נחמן מברסלב כותב בליקוטי מוהרן׳ שכל הבעיה שיש לנו היום זה שאין ישוב הדעת. ׳ישוב דעת׳ זה אומר שאנחנו מנוטרלים מרחשים ומרעשים. ומן הסתמא הדבר הזה מעיב על כל מצבי החיים. על הרגעים שבהם אנחנו צריכים למעשה להתפלל. אז אתה לא מתפלל ב׳ישוב דעת׳. אתה לא מכוון, אין שם מקום שבו כל ההויה שלך נמצאת מרוכזת בשקט. ותיכף אני אדבר על זה. אני רוצה לעשות עוד הפרדה ועוד הפרדה.
המשך קריאה: תורת ההגות וההתבוננות הקבלית - הכנה להיות תלמיד של קדושה
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית -
"סוד הגדרת ההגות הקבלית ודרכה"
הרב אריה חיים נווה שליט"א
בתורת ההגות יש שני דברים שאנחנו צריכים לקחת אותם בחשבון בזמן שאנחנו עושים הגות: יש התמודדות מחשבתית ויש התמודדות שהיא התמודדות רגשית. בהתמודדות המחשבתית כביכול אנחנו מתבוננים, פורטים את הדברים, חושבים עליהם. ומבחינה רגשית יש לנו עניין של הבעת הרצון הפנימית זה נקרא ׳׳חפץ הלב׳׳. ׳חפץ הלב׳ הוא קריטי להפעלה. והוא הנושא שהיום אני רוצה לדבר עליו עניין של הגות הלב ׳׳והגות ליבי תבונות.׳׳
המשך קריאה: תורת ההגות וההתבוננות הקבלית - סוד הגדרת ההגות הקבלית ודרכה"