
בחר נושא: תורת המהות והעצמות | זוגיות | פרשת השבוע | סודות התפילה | תורת ההגות והתבוננות | תורת התיקון האישי והטיפול הרגשי | אחר
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית -
ליווי המחשבה ממקורה לתכליתה
הרב אריה חיים נווה שליט"א
עיקר ההבנה של העולם הזה
למה בעצם באנו. ומה בעצם אנחנו צריכים לעשות פה
ואע''פ שאתם יכולים לשמוע שיעורי תורה שכאילו מדברים' באנו ללמוד תורה ובאנו לשמור מצוות זה אמירות כלליות מידי שהן לא מכוונות את האדם בדיוק מה הוא צריך לעשות. זה לכאורה נכון אבל בתכלס בעבודה בסיסית זה לא אומר כלום.
זה כמו להגיד לך' תהיה הורה טוב תהיה בן זוג טוב. בסדר, אני יודע שצריך להיות בן זוג טוב אבל יש כ''כ הרבה מקרים ויש כ''כ הרבה התרחשויות בכ''כ הרבה נסיבות, שאם אתה לא תרד איתי לפרטים ולרזולוציה ואתה לא תגיד לי בדיוק מה אני צריך להיות אז אני לא יודע מה זה. למשל, להיות בן זוג טוב - אסור לכעוס אף פעם? זה אומר, שאני מוותר תמיד?
כלומר, אתה בא אתה רוצה להגיד' תלמד תורה. מה בעצם אתה אומר בזה? ואז מה, אני עושה את זה על חשבון הבן זוג שלי? על חשבון הילדים שלי? על חשבון העבודה? זה אמירות כלליות. בתורת הקבלה לאט לאט הם יורדים לרזולוציה הם מקלפים לאט לאט, בגלל זה זה 'תורת הסוד' ('פשט' 'רמז' 'דרש' ו'סוד'). מקלף עוד ומקלף עוד ומקלף עוד ויורד לרזולוציות יותר מדויקות מה בדיוק באנו לעשות, מה בדיוק אתה צריך לעשות פה.
וכל פעם אנחנו צריכים לחדש לעצמנו את העבודה - לסדר אותה לדייק אותה כדי לדעת למה אנחנו נמצאים פה. כי יש בעיה שאדם הוא לא משתף פעולה עם היותו חי (כל זה קשור להגות, כל זה אני מביא להגות. אני מיד אסביר) אבל אני רק רוצה להסביר שכל עוד אנחנו חיים פה האדם חש כאילו לוקחים לו את החירות שלו - אם הוא כבר בא אז 'תעזוב אותי בשקט, תן לי לעשות מה שאני רוצה, אל תתחיל להגיד כל מיני דברים ולהיכנס לי לחיים'.
המשך קריאה: תורת ההגות וההתבוננות הקבלית - ליווי המחשבה ממקורה לתכליתה
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית -
סוד המינהור בין הגוף לנשמה
הרב אריה חיים נווה שליט"א
מעניין של ההגות - בכלל צריך לדעת שבעבודה הרוחנית אי אפשר לגעת במשהו שהוא חד מימדי. למשל, אם מדברים על 'תפילה' הדבר הנכון הוא לא לפתוח מיד ספר תפילה ומתפלל. אם אנחנו מדברים על 'טיפול רגשי' אז לא ניגשים ישר לאדם ושואלים אותו ': מה העבודה שלך. אני יכול לתת לטכניקה להגות, כי באמת אין טכניקה.
המשך קריאה: תורת ההגות וההתבוננות הקבלית - סוד המינהור בין הגוף לנשמה
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית - סוד האמת
הרב אריה חיים נווה שליט"א
הדברים הם כ''כ עמוקים - זה לא למדנות אתם מבינים, זה לא ספר שאתה יכול לקרוא להנגיש אותו ואז אתה יכול להגיד 'טוב אני יכול להמשיך את הספר לבד וללמוד את המשרד בעצמי. המגיד הרוחני הוא מהלך עמוק. הוא מצריך מן האדם המגון התבוננות הוא מצריך מן האדם המון עבודה אישית. עבודה שלא תלויה לא ברב וגם לא בספר - לא בגלל שאין מי שיעזור לך לך בגלל שיש תחום שהקב''ה לא מרשה לגעת בו. הפנימיות של האדם, הרצון שלו, החתירה שלו שהוא בעצמו. גלוי את האמת, הכל נאמר '' בכפל ברוחני '' .
הוכחה מדעיות לשום דבר. להבין מאוד, לא רב גם כן שיכול 'למכור את הקב''ה' הקב''ה לא יכול למכירה. אפשר לעשות את זה רק לחפש חיפוש מאוד עמוק ולמצוא את זה בתוך הנפש פנימה . אפשר להדריך לשם (זה מה שאנחנו עושים היום) אפשר להדריך לזה, אפשר להורות לזה, אפשר לתת פידבקים אם אתה נמצא שמה או שאתה לא נמצא שמה, אבל המנהל הוא מהלך אישי לגמרי כמו שכתוב בגמרא
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית / הרב אריה חיים נווה שליט"א / השיעור התקיים בתאריך 15/1/20
שיעור 5
השיעור הזה יהיה שיעור שמהווה נקודת מפנה בהגות שלו. והוא מסוג השיעורים שאנחנו מכנים ''שיעור מכונן'' – 'שיעור מכונן' זה לא ציון לשבח 'שיעור מכונן' זה כמו 'כן' הוא שיעור בסיס שהכל יבנה עליו. והוא מהווה 'נקודת מפנה' גם לעניין של הגות וגם לעניין של התפילה. היום ההגות תתחיל לקבל יותר ויותר צורה יותר ויותר הגדרה גם יותר ויותר תפקיד. ונראה לי שבעזרת השם אנחנו כבר מתחילים להמריא מהיום בהיבט הזה. כי סוף סוף יהיה להגות את ההגדרה או את התפקיד שלה, ואני רוצה להסביר את זה.
תורת ההגות וההתבוננות הקבלית / הרב אריה חיים נווה שליט"א / השיעור התקיים בתאריך 8/1/20
שיעור 4
(הרב נווה - ידוע שהקב''ה מזמן נשמות וגם אירוע מזמן נשמות מסוימות. כשעושים אירוע מסוים עצם האור של האירוע מזמן את הכלים שלו. ומי שצריך להיות באירועים גדולים אז ה' מזמן אותו ואת השאר הוא מסנן. חס ושלום זה לא מוריד מאף אחד אבל צריך לדעת את זה. בכל זאת אנחנו לא אומרים את זה לגריעותא לא לפגוע באף אחד אבל צריך לדעת את זה עד שאנשים הגיעו למעמד הר סיני כל כך הרבה סוננו בדרך עד שהגיעו לשם. שאלה שהגיעו לשם היו ממש השישים ריבוא המקוריים שש מאות אלף הנשמות המקוריות שהיו צריכות לשמוע את זה וכל השאר היו מעמסה. אז גם אם הולכים להילולה של צדיק מצליחים להגיע/לא מצליחים להגיע זה תלוי בצדיק עצמו אם הוא מזמן או לא מזמן. אבל צריך לדעת גם שהאירוע הוא מזמן אז כל שיעור הוא מזמן את הכלים שלו. אז אם קורה פתאום שלמשהו יש איזה תקלה טכנית או שהוא לא יכול להיכנס אז הוא לא צריך להיות בשיעור הזה. אבל שיעורים במיוחד בסדר גודל שאנחנו נותנים צריכים כלים מיוחדים צריכים כלים זכים ומיוחדים. אז אשריכם ב''ה במיוחד היום שאנחנו מתחילים להיכנס קצת לעומק ההגות).