פרשת השבוע

Print Friendly, PDF & Email

 

פרשת תזריע

הרב אריה חיים נווה שליט'א

פרשת תזריע היא פרשה נורא נורא מוזרה, הפתיח שלה נורא מוזר ולכאורה גם לא צנוע, מאוד לא צנוע. מה זה '' אישה כי תזריע וילדה זכר ''?

בפשטות הדברים ( הרב נווה - אני אשתדל להיות נורא צנוע פה) האתר במערכת היחידים שיש בין הגבר האח האישה, מה שקרוי תשמיש 'תשמיש המיטה'. הם צריכים להיות ביחד אישה צריך לסיים קודם לשייפה לזהות את הזכר , שאם גבר המסים קודם ההסתברות היא שכביכול יצאנו את הנקבה ( רב נווה - אני מדבר על 'הסתברות' כי אני באמת צריך את הקב''ה והראה בפועל בחוש , מצבים כאלה ומצבים כאלה , אבל התורה מנחה שאם האישה מזריעה קודם היא יולדת זכר). אני יודע שואלים, מה זה קשור, איך עכשיו זה נכנס לפה? ולמה התורה מדברת ככה?

ידוע אז כלל יש הרי שלוש עשרה דברים שהתורה נדרשת ואחד מהם זה" מהפרט אל הכלל ומהכלל אל הפרט , שלמשל; 'אישה', 'שבת', 'ירח', 'אדמה' וכו 'זה נקרא פרטים והכלל שלהם זה הספירה בקבלה שנקראת ' מלכות ' . הדברים האלה של הגב שלהם הם כביכול נראה כמו פרטים של משהו ולמעשה . ואיך צריכים ללכת ע''פ הכלל לא להיתפס בפרט, בפשטות הדברים יש פרט ספציפי ממש נקודות סינגולריות. למשל, יעקוב הלך לחרן כדי לחפש את רחל אבל בתורת הסוד יעקוב זה 'זעיר אנפין' ורחל היא ה ' מלכות' לאה היא ה 'בינה' ואחד האינטראקציות הם אינטראקציות של ספירות.אנחנו צריכים לשאוף להבין את השורש לא את ההענף.

אז במקרה כזה כתוב '' אישה כי תזוריה וילדה זכר '' מי זאת האישה הזאת על מי משרד? על העלכות . מה ז''א שהאישה מזריעה? מה ז'אא המלכות מזריעה? כתוב על המלכות ש '' לית לה מגמרא כלום '' הלו יש לנו תשע ספירות שהם השתלשלות האלוקות, בתשע המדרגות הראשונות ההשתלשלות של האלוקות עדין מפיצה אור והמדרגה האחרונה מקבלת לעצמה היא חשוכה לחלוטין '' לית לה מגמרא כלום '' אין לה משל עצמה שום דבר. אז מה פתאום היא מזריעה? מה פתאום היא זאת שמוציאה משהו? אתה יודע?

עוד דבר שצריך להמשיך בעניין הכללים "נכון שצריך להעלות לספירות ולברר, מדברים על כל כשאנך סיפור וסיפור אמיתי. תכלס. מה הסיפור בספירות כי זה הכל אינטראקציה בספירות, אבל משלים להלביש את זה גם כן במשהו עליון יותר בכוונה עליונה יותר. שבמקרה הזה "האישה 'היא'. שכינה הקדושה" ושכינה זה כלל נשמות ישראל והקב''ה הוא גבר '' ואישה כי תזריע '' זה ב ' ' ייחוד קודשאיה בראש הוא ושכינתא ''. תזכיתי את הזכייה קודמת ואז יצאתי לזה בן זכר שזה עובד גאולה או המשכיות שתהיה המשכיות אלוקית וכו '. למה הכוונה פה?

ונקודה לחידוד נוסף זה, מה הנפק מינה לעבודה שלנו, מה אני צריך לעשות עם זה? כן גבר שנמצא בתוך השכינה הוא נקרא לשבב''ה נוקבא , למה? כי הוא מקבל אנחנו לא משפטי על הבורא הבורא משפיע אלינו. תמיד כשיש לך אז משפיע ומקבל תמיד משפיע הוא זכר ומקבלת זה הנוקבא , תמיד, אז גם גבר ענק אפילו משה רבינו כלפי הקב''ה הוא נקרא נוקבא . 'השכינה' זה בדרך כלל נשמות ישראל של לא ממש כוללת את הנשים אלא זה שישים ריבוא גברים ( הרב נווה - זה מן הסתיים כולל גם את הנשים שלהם כי זה עניין של שלמות אבל העניין על גברים). אם גבר שואל את עצמו אז מה זה רלוונטי אלי?

( הרב נווה - וכאן יש לי דבר שהוא נורא נורא חשוב להגיד בערב הזה,

לצערי הרב הרבה מאוד אנשים שחוזרים בתשובה מקבלים הרצאות מרבנים לא בשלים. אני לא רוצה להקפיד על אף אחד אני לא מקפיד על אף אחד, אבל נורא קשה לי לשמוע את זה כשמדובר בתורה שהיא כ''כ מדויקת וכ''כ קדושה שזה אש ממש. קשה לי שזה נתון. אנשים לא מיומנים, לא בשלים, לא מוצלחים שעושים עוול יותר מאשר תועלת. ואח''כ זה מגיע לתלמיש שלהם. אני רוצה לדבר על משהו נורא נורא ספציפי ואתם תבינו טוב מאוד למה אני מתכוון.

על על זה שהחוזרים בתשובה נעשים מאוד פאסיביים

היינו נורא אקטיביים: אנחנו דאגנו לפרנסה שלנו, אנחנו דאגנו להוציא לעצמנו רישיון, וללכת לירשם באוניברסיטה, וללכת לעשות 'ושיהיה לי ואנחנו מתותקים ביסקים ולוקחים מפה ושם פה המובבים והמגלגלים'. ואנחנו יודעים יש איזה כללי כזה של '' אם אין אני לי מי ''אני חייב לדאוג לעצמי. ופתאום שמגיעים לתורה ושחוזרים בתשובה נהפכים להיות מאוד פאסיביים, למה? כי שמעו מאיזה רב 'עזוב אותך, אין עוד מלבדו, רק אמונה, יגיע עד אליך, מה אתה דואג תשב בבית תלמד תורה' וזה לא ככה. זה לא ככה הפאסביות הזאת שהכניסו אותנו היא לא נכונה, היהודי צריך להיות הדבר הכי אקטיבי שיכול להיות בעולם. הוא פעיל מאוד במחשבה שלו, ברגשות שלו ובגוף שלו זה לא ישות פאסיבית, אנחנו לא בודהיסטים. מאוד חשוב שאנו עושים את המון המון פעולות יזומות מצדנו כי זה הרעיון שנבראים בעולם הבריאה (ואני תיכף אסביר את זה) ואח''כ ליצירה ואח''כ לעשיה, זה נקרא עולם העשייה, יש לנו הרבה דברים לעשות ולעשות לעשות.

מה הקשר לפה '' האישה כי תזריע ''? כי הזרעה היא עשייה

הדף שאדם נמצא בעשיה זה נקרא הזרעה

מתי זה קורה שהאישה לא מזריעה? אם האדם הוא פסיבי, אם האדם הוא פסיבי זה נקרא שהוא לא זז הוא לא עשה הוא סיים קודם ומזה יוצאת למעשה נוקבא יוצא 'הרצון לקבל'. זה גם ברור, תחשבו על זה ': אדם חזר בתשובה ועכשיו למדו אותו' תשב תאמין הכסף יבוא אליך 'הם לא יוצאים לעבוד, כל שניה הם אומרים' אין עוד מלבדו 'הם הזורקים סיסקים מפה ושם הודעה חדשה, נעשים פאסיביים לגמרי. זה הכל, כאשר מה הציר המרכזי? הרצון לקבל לעצמם שלהם, אזור הנוחות, האגואיזם שלהם עובד 'אני לא זז אני לא פועל לא צריך'. וזה לא בדיוק נעשה מהאמונה המתאימה זה הרבה פעמים יושב להם בול נוח 'תשב ואל תעשה וכל הזמן יעשה או ע'י הבורא ואתה אל תעשה כלום'. זה לא עובד ככה כל כך לא עניין של '' אישה כי תזריע '' אנחנו צריכים להיות בפעולה של עשיה בכל דבר ומעניין (ותיכף אני יסביר איזה סוג של עשיה) כדי שיהיה למעשה חיבור נכון בין הקדושה לבנינו ואז יהיה מזהה תולדה זכרית תולדה של השפעה.

 

 

אני רוצה להסביר את הדברים,

הרי אנחנו לומדים כל הזמן 'תורת השפעה' הקב''ה נקרא '' הטוב והמטיב '' והוא נקרא 'השפע המשפיע' וגם אנחנו כברואים שלו כדי להידבק בו חייבים להיות בהשפעה , אם אנחנו נעצור אנחנו נהיה בקבלה אבל אנחנו צריכים להיות בהשפעה . השפעה זה יכול להיות חסד, השפעה זה יכול להיות לימוד של תורה, השפעה זה יכול להיות קיום המצוי, השפעה זה יכול להיות קיום ההלכה, השפעה זה יכול להיות כל דבר, עזרה לזולת, ואהבת לרעך כמוך, נתינה אבל אתה קם ואתה משפיע, אתה עושה ( הרב נווה- דרך אגב, אני נותן את זה כהארה, שוב אני אומר 'זה להדרכת חתנים וכלות שאישה צריכה להיות אקטיבית בתשמיש ולא פאסיבית בתשמיש כדי שאמרה שהיא תצליח להגיע לאן שהיא צריכה להגיע אבל זה עניין של אקטיביות). אדם חייב להיות משפטי ולא מקבל את זה שאתה תשב ככה ואתה תגיד 'זה יבוא אלי' יצא מזה רק נוקבא (הרצון לקבל לעצמו) לא יצא מזה שום דבר טוב. באמת, מאוד חשוב לנו כבעלי תשובה להיות עסוקים אמתייה כל הזמן.

אני רוצה להסביר איזה סוג של עשיה צריכה להיות

ואז זה גם קשור לעניינים של התשמיש. תבינו העניינים של התשמיש זה

'' ייחוד קדושא בריך הוא ושכינתא '' שאמור להגיע לדבקות, זה המטרה .

אז עכשיו איך להגיע לזה?

  1. בראש ובראשונה יהודי צריך להיות חיפושניק, יהודי חייב להיות חיפושניק

צריך להיות כל הזמן בדבקות עם הבורה אני כל הזמן צריך לאתר אותו אני כל הזמן צריך לחפש אחריו. למה? כי הקב''ה זה הכי הכי לא מוגן שיש את זה הכי לא מובן שיש, אתה יודע מתפללים, אתה יכול מפקפק את כל הבקשות שלנו ואת הכמיה שלנו וההשתוקקות שלנו ואנחנו לא יודעים מה זה. אתה צריך יכול לחפש אותו שהוא לא יכול להישאר. יתרונות על המיסטה שהוא לא יכול, צריך שיהיה לזה קצת השגה. אני צריך לעשות את זה.

אנייפה אני מביא את זה? מאברהם אבינו ( רב נווה - אני לא ממציא שום דבר) אברהם אבינו היה החיפושניק הראשון הוא הראה לנו את זה , נוח כביכול היה פסיווי הוא קבל תורת מאדם הראשונה וזה עבר אח''כ לשם ועבר ומשם זה הגיע לאברהם אבינו ( רב נווה - אבל אברהם אבינו קודם כל חיפש את זה) אז אדם צריך להיות חיפושניק.

וחיפוש זה אקטיביות -

מאוד חשוב שאדם יהיה אקטיבי בחיפוש שלו אחר הקב''ה; בהבנה מי זה, כביכול איפה הוא נמצא, איך אני משיג אותו, לשאול עליו שאלות. לא לפחד מזה. הקב''ה נתפס אצלנו כטאבו (כדבר שלא מדברים עליו) וזה טעות מרה זה ממש טעות מרה ( הרב נווה -. זה לקחת את העיקר .. זה לערוף לאדם את הראש זה כמו לקחת את האדם ולהגיד "בוא ננסה להוריד לו אברים ונראה אם אני מתאר חי חי ומתכילים מהראש הראשון שערפת את הראש ..) מה שווה התורה ומה שווה הכל בלי הקב''ה? מה זה שווה אם אתה לא ממוקד בו, אם אתה לא מרוכז בו, אם אתה לא מחפש אותו, מה זה שווה? מה זה שווה הכל? בלי הקב''ה שום דבר לא שווה. אז איתו אנחנו מתעסקים. אנחנו צריכים להבין אותו. ככה הרב אשלג כותב בפסקה מב 'ב' הקדמה לתלמוד עשר הספירות ' כל הבעתיות היא שאנחנו לא מבינים אותו.

אני רוצה להקריא לכם את זה, פסקה מב 'ב'הקדמה לתלמוד עשר הספירות',

'' וצריך לדעת אומנם אשר סיבת כל הריחוק הזה שאנו רחוקים כל כך מה 'יתברך ומה שאנו עלולים כל כך לעבור על רצונו יתברך אין כל זה יש לי את השאלה האחת ששנאשתה למקור לכל המכובים והייסורים שאנו סובלים ולכל הזדונות והשגגות שאנו נכשלים ובאים שיש חס ושלום. שיחד עם זה מובן הדרך הסרת הסיבה ההיא נפטרים תיכף מכל צער ומכל מכאוב וזוכים תיכף להידבק בו יתברך בכל לב נפש ומאוד ''

עד כאן אומר הרב אשלג, יש צרה אחת שעליה הכל נשען, פקק ממש שהוא עוצר לנו הכל אם אנחנו נסיר את הפקק מיד נזכה לדבקות

ואומר לך שהסיבה המקורית ההיא אינה אחרת אלא מיעוט ההבנה שלנו בהשגחתו יתברך על בריותיו שאין אנו מבינים אותו יתברך כראוי ''

אנחנו לא מבינים את הבורא אנחנו לא מבינים אותו ( הרב נווה - פה הוא אומר את זה בלשון רכה '' לא מבינים אותו כראוי '' לא מבינים אותו בכלל) לא יודע מי הוא ומה הוא.

אז צריך להיות לאדם מערך חיפוש אקטיבי כתוב '' יחזר ​​אחר אבדתו '' -

הקב''ה זה האבדה שלנו שאנחנו צריכים לחזר אחריו ( הרב נווה - אישה שמקיימת עם בעלה יחסים ולא מחפשת אחריו ולא מחלקים אחריו וגבר שלא מחפש ולא מחזר אחר האישה שלו זה נקרא פאסביות). צריך לחפש, לחפש אחר המקור הזה, לחפש אחר הישות הזאת, להבין אותו: מי הוא ומה הוא, למה הוא דתי, למה הוא שייך ליהודים מי החליט, מה זה באמת מה זה אמיתי אבולסקי, איך תומכים אותו ( הרב נווהזה כתוב בספרים, אתם לא תאמינו כמה ידע קיים. לפעמים אדם הולך בינו עצמו עצמו שואל שאלה ואז הוא אומר 'מי יענה על זה, לא נראה לי שזה קיים, לא נראה לי שיש על זה תשובות'. אני זוכר שם אני הייתי כזה, בצעירותי בצבא, היה לנו הרבה זמן לחשוב בשמירות והיה חושב על המהות שלי ועל המהות של העולם ואמרתי 'מי יענה על זה מי עונה על זה', קראתי קצת פילוסופיה, קראתי קצת בודהיזם מורחות אז אמרתי 'בטח אין. השגיתי ליהדות ראיתי שעונים על השאלות בצורה המורשתת ביותר שהיתה בהלם מזה, הייתי גומע ספרים. אני אומר לכם 'יש המון ידע בעולם קיים כתוב, היום אני גם באינטרנט ביוטיוב בכל מיני מקומות, יש המון ידע. חסר לנו ידע, חסר המון ידע - אני לא מדבר על מידע, אני לא מדבר על איי קיו,  

אדם צריך להכיר את עצמו להיות חיפושניק בראש ובראשונה להיות אקטיבי צריך לחזר אחר האבדה '' ושאלת וחקרת ודרשת ''. אדם צריך לחפש אחר בוראו, כמו שאברהם אבינו עשה את זה. היהדות מתחילה מאברהם אבינו אז אנחנו לומדים מן האבות שלנו מה שהם עשו לנו להגדיר '' מתי יגיעו מעשי למעשה אבותיי ''. אוקי אז המעשה הראשון של האב הראשון שלנו היה תר אחרי הקב''ה הוא חיפש אחר בוראו והוא שאל עליו והוא רצה להבין מי הוא וכתוב 'שהקב''ה הציץ בו. הוא שאל '' אדון יש לבירה '' והקב''ה ענה לו ( הרב נווה - זה כמובן לא בשאלה אחת אתם יודעים שזה מהלך החיים שלם שאדם עסוק בו).

בראש זה ובברשונה, עניין האקטיביות אל מול הקב''ה. אישה כי תזריע. זה עניין של לחפש, לחזר אחר האבדה שלנו

אנחנו לא מתעסקים עם הקב''ה מכ''כ הרבה סיבות: מתביישים, מפחדים, נבוכים אבל בסופו של דבר אתה יכול להיות ניפגש זה התחנה הסופית שלנו. איך אתה יכול להיות לא דורש אחר התחנה הסופית שאליו אתה תגיע? בכל מקרה אתה לא תלך אחרי שאתה תמות וגם אחרי שאתה תמות יש מדרגות ומדרגות ומדרגות. אתה צריך לדעת לאן אתה הולך '' מאין באת ולאן דע אתה הולך ולפני מי אתה עומד לפנ י מלך מלכי המלכים הקב''ה '' אז איך יכול להיות שאתה לא מתעסק איתו ?? אני צריך לתהות לגביו: מי הוא מה שהוא, ואיך אני מתייחס אליו, ואתה אני משווה לך ליצור את זה וכו '. '.

על פי מסורת אברהם אבינו. זה השני האקטיביות, האקטיביות הנדרשת של אישה כי תזריע. אלה הדברים שמביאים להזרעה.

) הרב נווה - אחרי שמצאנו אותו כי לפעמים אתה מוצא אותו ואת מוצא אותו בגדול)

  1. צריך לברר אותו בירור מדויק,

למה הכוונה? בוא נניח אישה מחפשת אחר גבר אז קודם כל היא מחפשת אחר גבר. עכשיו, יש המון גברים. ואז מביאים אותה לפול של גברים ואומרים לה ': הנה מהפול הזה של הגברים בעלך נמצא. 'אוקי, עכשיו היא צריכה להבדיל את הגבר שלה משאר הגברים היא צריכה בצורה מדויקת להבדיל את הגבר שלה משאר הגברים'. ואיך היא תעשה את זה? היא תגיד לעצמה: 'מי זה הגבר שלי' .. לא 'מי הגבר הכי יפה שאני רואה בחוץ' לא 'מה הכלל חושב' הוא צריך להיות מותאם אלי. אני יכול להביא איזה גבר הביתה שיכול להיות כל כך מידות מעלי סתם כי ראיתי אותו בחוץ וכל העולם אהב אותו אני יכניס אותו הביתה מה אני יעשה אתו ?! אז למה האישה צריכה לאתר בנפש שלה את בעלה, מי ימלא את נפשה.

אז כאן אנחנו צריכים להבדיל את הקב''ה מכל העמים ולהבדיל אותו מכל האלוקים האחרים. וזה מאוד חשוב זה אחד מהסביבות של הגלגולים (שאנחנו מתגלגלים)

בירור עבודה זרה -

( רב נווה - אני פעם אחת ילמד על תורת גלגולים . אבל אתם צריכים לדעת שאחד בירורים עקרים שאדם צריך לעשות אותו הוא בירורי עבודת הזרה יש , בירור העבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים אלו קטגוריות שיש לנו המון פרטים , אבל בראש ובראשונה חשיבות ציפור ביותר ניתנת לבירור עבודה זרה).

בירור עבודה זרה זה אומר 'אני צריך לברר את הקב''ה טוב טוב טוב.

למשל נניח אדם יהיה חיפושניק 'ואז הוא יגלה את האחדות הנפלאה ו'אור אין סוף' כי הוא שמע על זה בבודהיזם והוא שמע על זה פה ושמע על זה שם וזה נראה לו טוב וזה משחק לו ופתאום הוא מצא משהו .. ' אוקי זה עדין לא לעונה על הכל פה אתה צריך לעשות עבודות בירורים ( הרב נווה - אני עוד פעם עונה על הפסוק הראשון '' אישה כי הזיכרון וילדה זכר '' מה אישה צריכה לעשות את בעלה וגם מה להשכיל לעבוד לעשות את אלוקיה, שזה האנשים האלה , לכן, נותן ע''פ הסוד אני את כל פרשת תזריע מה בדיוק זה אומר).

הקודם הבא שאני צריך לעצמו לאתר את זה, כל הקודם הבא הוא כל האחרים האחרים - אין ספק שהאלוקים שלנו זה אלוקים של הכל, הקב''ה שלנו זה אותו קב''ה שמכיל את כל הבריאה כולה. רק אני צריך לברר אותו מהמחשבה הבודהיסטית, ומהמחשבה המוסלמית, והמחשבה הנוצרית ומכל מחשבה אחרת

הבמה אחרת התפיסה שלנו אותו התחתון שלהם

( הרב נווה - כי אם אני אלך רק על קווי מתאר זהים אז כולם אומרים 'אחדות', הרבה זורקים עכשיו 'אור אין סוף' זה נהיה רוחניקי לזרוק 'אור אין סוף' וכל מיני דברים. ושמעתי כ''כ הרבה עדויות גם אני רואה כ''כ הרבה מיסקונספציות. יש דברים שהם יפים ונכונים ויש דברים שהם בכלל לא שייכים שזה ממש שקר. זה לא נכון. הדברים האלה הם לא נכונים בעליל זה לא עקבי עם התורה שהוא עשה איזה תקשור והוא נכנס לאיזה הכסף תודעתי שהראה לו שם שהכל יש מלא, לצערי, מורים רוחניים שמלמדים בכל העולם ועושים לעצמם מיליונים בערוצי אינטרנט שהם מדברים שטויות הם פשוט מדברים שטויות,

אתה יכול להגיד לך את זה, אי אפשר, אין רב בעולם, מרצה בעולם, מורה רוחני בעולם, שיכול להגיד לך לפרטי פרטי מה זה הקב ' ( הו וזה היה היהדות ( הרב נווה - זה הנדפס באיזשהו שלב כאילו הוא שותל לך רעיונות לא שאתה מבין אותם) אדם ששואל עונים לו. אדם שמח חיפוש עוזרים לו למצוא, עוזרים לו להגיע למורים הרוחניים הנכונים. וככה שהוא יותר מרבה בשאלות אז ממש ממש הוא מגיע לזקבים של פרטי פרטים ופרטי פרטי פרטים. לא מחסיר מן האדם אחר שום דבר רק הוא אומר לו תחפש 'תמשיך ותשאל).

לאט לאט באמת רואים את ההבדלה בנינו, בין מה שמתואר בתורה שזה הקב''ה התפיסה היהודית את הקב''ה, אבל אומות העולם -

ורואים את זה, אצלהם זה מאוד שטחי. זה נעשה ע'י מורה רוחני פה ושם, לא ע'י ספר, לא ע'י מתן תורה, לא ע'י תורה בכלל אין להם תורה, אין להם מצוות ובטח אין להם הלכות. יש השגות רוחניות, מסעות אסטרלים, מוות קליני, מורים רוחניים שחוו כל מיני דברים בצורה כזאת או אחרת. תורה אין. תשימו לב מה כתוב בפרקי אבות '' משה קיבל תורה בסיני ומיירה ליהושוע ויהושוע לזקנים וזקנים לנביאים ''מערכת של כללים שהועברה לנו התורה, לנביאים, לכתובים, למשנה, לגמרא, ראשונים, לסבוראים, לגאונים עד האחרונים. וזה שרשרת ששמרה על עצמה. אנחנו מוצאים את זה עכשיו, והאותו פרוש שאתה מגיע אליו כבר הגיע אל הרמב'ם, ואותם סברה שאתה סובר כולם כבר אמרו להם, האמוראים אמרו אותם ואמרו התנאים. ואז אתה רואה סטרטיות פנומנלית שנשמרת לכל אורך הדורות, ואחת הטלפון שבור אחרת לא מוסיף פאנטיות שאף אחד לא מוסיף חומרות ועוד מיני מיני שנאמרים. אבל כל זה קורה רק כאשר האדם מחפש.

חשוב מאוד צלם זה לחפש , חשוב מאוד צלם להשתוקק מאוד צלם חשוב לכסוף

האישה הזאת של האישה '' אישה כי תזריע '' האישה השכנה, משתוקקת, כמה

) הרב נווה- סתם להיות פאסיבי ולשכב ולא לעשות כלום לא יצא מזה שום דבר רק נתן לי את זה וזה יולדת בת זה לא טוב אבל היא צריכה ללדת זכר 'רצון להשפיע' לא 'רצון לקבל'. אבל זה רק מתוך התנאים שכרגע אני מוציא לכם. אני משתדל מאוד להיות צנוע, הייתי מעודכן את השיעור הזה לשתות והיה נותן לך את ההקבלה. אני לא יכול לעשות את זה. אני מלמד את זה בהדרכת חתנים 'אחד על אחד' כדי שהוא אח''כ יגיד את זה לאישה שלו, או שהאישה שלי מלמדת נשים אחרות. אבל צריך לדעת זה גם לא פיזי. יש אנשים שחושבים שזה עניין פיזי 'בא לי לא בא לי' 'קורה לי לא קורה לי' 'אני אישה כזאת אני לא אישה כזאת'. מה פתאום אין דבר כזה. כל אדם אחר שהוא פועל בצורה נכונה יכול להגיע לאן שהוא צריך להגיע.

אז בראש ובראשונה בנושא,

זה השני זה הבדלה.

להבדיל '' המבדיל בן קודש לחול ובין ישראל לעמים ובין ששת ימי המעשה ליום השבת '' חשוב ההבדלות האלה כתוב '' דעת אין הבדלה מנין '' - להבדיל את הקב''ה - זה אותו הקב''ה שמנהיג את כל העולמות כולם אבל הוא לא סתם אחד, זה לא סתם אור אין סוף בודהיסטי הוא לא איזה הארה נירוונית הוא כ''כ הרבה מעבר לזה. ביהדות יש אינטליגנציה רוחנית כ''כ ענפה שצריך לעמוד עלי והקב''ה רווה נחת מזה שעומדים על האינטליגנציה הרוחנית הזאת. שמבינים שיש לקב''ה רמ'ח אברים ושס''ה גידים, והוא עשה ממצוות, ושאנכן נמצאים בתוך סופר אורגניזם רוחני אחד ענק. הוא לא רק 'אור אין סוף' הוא השלמות של האור והכל ביחד כי זה הכל הוא. אם עוד אין מלבדו אז אין עוד מלבדו, אז מה זה העולם הזה ?! 

אז למה זה מאוד חשוב שתבינו שצריך כאן עבודה פנימית מצד האדם שהוא יבחן והוא יבדוק והוא יחפש והוא ישאל והוא יחקור והוא ידרוש. וזה עיקר העבודה של האדם בזה ניכרת האקטיביות שלו.

  1. זה השלישי, עניין של מציאת התוכונה המייחדת את הבורא. נור תכונה שהיא נורא מייחדת את הבורא שזה תכונת החסד עניין העניינים

הרי כתוב אומר האריז''ל ' דה כי טרם שנאצלו הנצלים ונבראו הנבראים היה אור עליון פשוט ממלא כל המציאות' ' אוקי נפלא זה נקרא' אור אין סוף 'אז תישאר ככה, למה בילה את העולמות? ( רב נווה -? וזה הדבר למשל שלא ראיתי אותו בדתות אחרות, שאלתי אותם על הפרגמטיות שלהם 'מה פרגמאטי, אז איך צריך לחיות פה' אז אומר לי אתה צריך לאהוב אבל זה היה מעין 'אנחנו מרגישים שככה צריכים לחיות' לא להבין שזה תכונה זה עניין גדול מאוד שזה עניין של חסד.

האינטרס של '' אישה כי תזוריה '' זה חסד - זה חסד שהאישה עושה עם זה וזה חסד שהאישה עושה עם בעלה וזה חסד שהאישה עושה עם העולם. אז צריך לדעת את זה. כי מי מזריע? גבר מזריה, אישה מזריעה? אבל אישה מזריעה פתאום יש אישה מזריעה כמו גבר רק באופן אחר. איך? התשאובה היא שאם האדם מתחקה על בוראו והוא מבין שהקב''ה שלנו זה לא סתם איזה פוטנציאל שמימי. הכל הרי בפוטנציאל הזה יש הכל, חוכמה גבורה כל מיני דברים ולא מחייב שכל הדברים האלה ייצאו, רק תכונה אחת מחייבת שיהיה מימוש לפוטנציאל הזה חסד נתינה.

נתינה לא יכולה להישאר בפוטנציאל נתינה חייבת לבוא לידי ביטוי -

הקב''ה לא יכול להישאר פוטנציאל אלא יש שם תכונה בפוטנציאל שנקראת נתינה והנתינה חייבת לבוא לידי ביטוי. האזאת התוכנה המרכזית של הקב''ה ( הרב נווה - מה שאתה לא מתכוון לזה? זה עולם המקדש הם לא מבינים את זה) '' עולם חסד יבנה '', עניין השפע המשכתי, עניין ההיפעה שזה מה שמבדיל אותנו, המבדיל את הבריאה מן הבורא זה מה שאנחנו מקבלים וזה משפיע. ואם אני רוצה להתחקות אחריו אני צריך לדעת שזה ישות שופעת משפיעה ( רב נווה - זה שוב אותו הדבר כמו גבר והאישה תסיק את זה פשוט בין גבר לבין אישה ) אז אני צריך לדעת שאם הוא שפע המשפיע גם אני צריך להיות כזה .

מצפים '' אישה כי תזמור '' אתה יכול להגיד 'אבל ה' אני '' לית לי מגמרא כלום '' אתה אור אין סוף תעשה אתה, אני פה יקבל ואתה תיתן 'לא, אומרים לך' תיתן, אתה אומר: מה אני יכול לתת? תיתן נתינה.

'תיתן נתינה', תהפוך את המגמה הנפשית שלך

 נכון אין לך כרגע ידע לתת, כסף לתת, אין לך רגשות לתת, נכון. אבל כרגע מה המגמה הנפשית שלך? לקבל. אתה יכול לעשות את זה למגמה נפשית של נתינה?

למשל, שאילו אני אתן לך המון ידע אז אתה תגיד לעצמך 'אני אתן אותו'? שאילו אני אתן לך מיליארדים של דולרים אתה תגיד 'אני אתן אותם'? שאילו אני יהפוך אותך להיות תחנת נתינה אז ההוויה שלך אתה זה שאתה נותן? הם היו הרבה מאוד אנשים שנתנו אותם. הם היו הרבה מאוד אנשים שנתנו להם את האושר והאוהבים שלהם הם האושרים. הם צריכים את זה. אחרון שיש להם אנשים שיש להם את זה.

המטרה היא להפוך את ההוויה שלך, כאשר אתה עדין שום שפע, לנתינה. וכאשר המשפטנו לך אז זה יהיה לקבל על מנת להשלים.

כמו עם משה רבינו. למה הקב''ה בחר במשה רבינו? כתוב שהייתה לו עין טובה וכל חוכמה שהקב''ה נתן למשה רבינו הוא מיד הגדרת אותה לים ישראל ונתן אותה לעם ישראל וכל התורה שאנחנו מכירים אותה זה '' זכרו תורת משה עבדי '' '' וזאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל '' .למה הוא עשה את זה? כי הקב''ה נתן לו אבל ההוויה שלו הייתה נתינה 'מה אני יעשה עם כל הידע הזה'? אני חושב שאני עכשיו בדבקות ונניח שאני יודע את כל התורה על הבוריה ואני מתן על זה ואני רווי ואני מלא בנפשי, אז זה? אני לא רוצה, אני לוקח את כל החוכמה ומאציל את זה על כל העם. זה היה נהג כתוב שהוא נהג בישראל עין טובה וזאת הייתה מגמה נפשית. הקב''ה ניסה אותו עוד פעם, לפני שהוא נפרד מעם ישראל אמר לו: לך תאציל מחוכמתך על יהושוע, מה עשה? הלך והאציל את כל חוכמתו על יהושוע, אמר לו הקב''ה: אמרתי לך להאציל חלק מחוכמתך, אמר לו משה רבינו: וכי אתה האצלת חלק מחוכמתך אלי? מאיפה אני למדתי? אני לומד מרבי, אתה נתת לי הכל אני נותן הכל.

אז ככה אדם צריך להיות מגמת נתינה

למה התורה מרמזת את זה בתשמיש? אני יכול להגיד את זה אחרת? אני יכול להגיד את זה כמו שאני העברתי עכשיו רע. למה צריך להדביק את זה לתשמיש? התשובה היא שזה האקט הכי אגואיסטי שיכול להיות בעולם, אין אקט בעולם שיכול להיות יותר אגואיסטי מתשמיש ששמה גבר חושב על עצמו והאישה חושבת על זה. פעולה חשובה מאוד שדווקא שם יהיה פעולה מעבר שאני אצא מחוץ לעצמי שזה יהיה.

יחוד קדושא בריך הוא '' זה דבר גדול מאוד, קבל רוח הקודש זה דבר גדול מאוד אבל העונגים כ''כ הגדול מתייצבים עם זה שאתה לא יכול לא לעכל ולינוק את השפע הזה אלייך וזה מסכן מאוד ( הרב נווה - הלוואי ואתם תעמדו אני מקבל את זה גדול מאוד משמיה לקבל את רוח הקודש זה יכול להיות יצר את הרעיון הזה למטרה לגמרי כי ההונגים כ''כ גדולים שאתה יכול לינוק אותם אליך והיו הרבה מאוד שנמצאים בזה) הרוב נפל בזה מעטים מאוד לא לדבר לב לזה, לקחו את כל מה שניתן להם ולהעביר את הלאה. כל דבר להעביר הלאה כי כל המטרה היא להיפך את המגמה הנפשית שההוויה שלי תהיה ההוויה נותנת אני צריך להיות ההוויה נותנת לא ההוויה מקבלת.

ואסור, לפי דעתי גם חינכו את הנשים שלנו בצורה לא נכונה חינכו את הנשים שלנו לקבל, כל הזמן 'את האישה תקבלי, תקבלי תכשיטים, תקבלי פרנסה, תקבלי עונג, יעשו בשבילך הכל אל תעשי כלום את פאסיבית', לא נכון חמור מאוד. כתוב על שרה '' שפסק לה אורח כנשים '' לא רק רצו להגיד לנו שפסק להארזור רצו להגיד לנו שפסק לה '' אורח כנשים '' שנשים מתוחכמים ככה פסק להאורח הזה ושהיא נהייתה 'אילונית' ( הרב נווה - אילונית זה לא גברית אני לא רוצה שאתה תחשבו על זה, חס ושלום, זה לא נכון) היא נהייתה משפטית כל ההוויה שלה נהייתה משפיעה. היתה רבקה וגם רחל וגם לא בת וגם בכל שבע וכל הנשים שלנו, ההוויה שלהם הייתה השפעה. נותנים, נותנים חוכמה, נותנים רגשות, נותנים חיבוק, נותנים את הגוף, נותנים הכל.

בזכות נשים צדקניות נגאלו בזכות נשים צדקניות יגאלו '' , מה היה בזכות נשים צדקניות שנגאלו?

שעם ישראל עבד בפרך במצרים הגברים היו מותשים לא היו להם חשק לחיות, הנשים היו מתקשרים מתבשמות לוקחות אוכל יפות אליהם לפלחה, מתחילים חברות אליהם ועושים תשמיש לשבת להחזיק אותם, על זה נאמר '' תחת התפוח עוררתיך ''. אז הם הם יצורים, אז הנה הם חיפשו, אז הם התקנתו לכבוד, אז הם היו אקטיביות בשביל זה באמת והחיה וזה נתן להם בעלי חיים וכוח להישאר את כל התקופה הזאת. וכתוב '' בזכות נשים צדקניות יגאלו '' שצריך לעשות גם כן כדבר הזה ( הרב נווה - אני לא אומר בהיבט דווקא המיני הוא בכלל עניין של נתינה. ההדבר הזה הוא לא מדבר רק על נשים 'שלא תבינו אותי לא נכון זה לא שיחה על נשים' גם אנחנו אמרתי בחינת נוקבאהאיש הגבר עצמו צריך לעשות את עצמו גם כן ככה לשב הקב''ה. הקב''ה כביכול עובד בפרך וזה נראה כאילו הוא עובד על הריק כאילו הוא נותן פול גז בניוטרל, אנחנו צריכים לבוא לקבל את הכבוד לכבוד להראות את עצמך בשבילך ואז ייצא לזה משהו) והרעיון גם כאן, מאוד חשוב שאדם יעשה כמו שאומר רש '' י '' כל שיש ביכולתך לעשות עשה ''.

דוגמאות נוספות ( הרב נווה - אני יודע שאולי חלק מכם עדין לא נמצא בשלב הזה אבל אני חייב להגיד את זה ) צריך ללמוד תורה, המוח לא יכול לעבוד על ריק הוא לא יכול הוא עובד כל הזמן פשוט הוא עובד על ריק הוא צריך גלגלי שיניים הוא צריך שמשהו יזיז אותו.

צריך ללמוד תורה, צריך ללמוד מצווה וצריך ללמוד הלכה

ואל תגידו לעצמיכם 'יואו אבל מי ילמד אותי אבל אין בית מדרש אבל אין לי מסגרת' תתחיל לקרוא חומש, תתחיל לקרוא. יש לך מיליון הרצאות ביוטיוב 'מה זה על כל מצווה ומה זה הלכה. קשה לך לפתוח ספר? כנס ליוטיוב. אתה אוהב אינטראקציה חברתית? יש שמה מלא אינטראקציה חברתית אפשר גם בחו"ל. אבל היום יש כ''כ הרבה ספרות כ''כ הרבה פרשנויות כ''כ הרבה הנגשות קלות אבל חייבים גם כן לתפוס ספר. חייבים לתפוס ספר '' כל שיש לי לעשות זאת לעשות '' לא לשבת בבית פאסיבי חדש '' מאין יבוא עזרי '' לא לעשות את זה אתה חייב לשתף פעולה, הקב''ה יתגלה הדרך הספר, הוא יגלה לך דרך המצוות דרך ההלכה, הוא יתגלה דרך מה שאתה עושה.

אמרתי 'חוזרים בתשובה לצערי הם פאסיביים מאוד שהוא לא עושה כלום גם לא פותחים ספר, הם לא סובלים את המצווה, סתם מגדלים זקן לובשים איזה משרד בקושי שומר שבת ע''י פעולות פאסביות של' אני לא ידליק את האור 'או' אני לא ידליק אש '. זה לא נקרא דתי זה לא נקרא רוחני צריך לעשות פעולות. תתפוס ספר שיאתגר אותך תסיים אותו עד הסוף יש עניין גדול בסיומות, ההארה הגדולה ביותר מגיעה בסיום של ספר, אדם יכול לקבל את הקודש בסיומו של ספר, מדרגות שלמות זה יכול להיות בסיומו של ספר. ולכן, זה חשוב שאדם יתמיד ושיהיה לו משהו להזיז את גלגלי השיניים שלו '' כל שיש בכוחך לעשות עשה '' וזה עניין של '' אישה כי זריע '' זה הזרעה של האישה.

לסיום אני רק יגיד,

חשוב מאוד שאנחנו נהיה פעילים חשובים שנעשה סדר יום

אם למשהו חסר להבין תלמידי אני אתן את הסדר יום. אבל זה מאוד חשוב הסיבה שביום יום שאנחנו כ''כ טרודים וכ''כ עייפים זה בגלל שאין לנו סדר יום. אדם שקם בבוקר ויש לו סדר יום מ 7: 00- 8:00 היום הוא גומר את זה עם חיות עם שמחה עם סיפוק. הוא צריך ללכת לעבודה והוא חוזר הביתה כדי לנוח אז האישה שלו חופרת: 'בואו תעזור לי, בוא תרים, בוא הילד'. כן, חופר לו ואז כל דבר זה חופר לו וכל דבר זה מעצבן אותו, למה? זה היה נכון על מנוחה ורק אל תפריעו.

צריך שיהיה לגבר יהודי סדר יום - בסדר יום להכיר את המערכות היחידות שיש לו עם האישה שלו להכיר את הזמן לאישה ולמשפחה ולילדים קודם כל מעל הכל. אח''כ יש לנו עניין של 'שחרית' 'מנחה' 'ערבית. לימוד תורה אפילו חצי שעה ( הרב נווה - אני יודע שאנחנו עמוסים, אני יודע שאנחנו במצרים, אני יודע שאנחנו במטריקס, אני יודע שהראשון הכי הרבה דברים, אני יודע. אני גם יודע שאנחנו הולכים לעולם הבא, אני יודע שאנחנו נצטרך לעמוד לפני הקב''ה) כתוב שהקב''ה לוקח נשמה נשמה ושם אותה בעמק יהושפט והוא שואל אותה: בני מה למדת? למדת משנה? בוא תגיד לי מה למדת? שנית? שילשת? איזה מצווה למדת? לגמור 365 הלכות, שנים אם היית לומד מצווה אחת היית יכול להשלים את כל התרגית מצוות.

אני אתן לכם סדר יום,

נניח פרשת השבוע - יום ראשון קוראים את העלייה הראשונה רק את העלייה הראשונה עם פרוש של רש''י. יום שני עלי שניה עם פרוש של רש'י, יום שלישי העל שלישית עם פרוש של רש''י עד יום שבת. וללמוד פרק אחד מהנביאים ופרק אחד מהכתובים. ללמוד שתי הלכות ומצווה אחת ( הרב נווה - כל זה שעה, מה שאני אמרתי כרגע זה שעה בדוחק, אם אתה איטי זה שעה. זה קשה לך להוריד את זה אפילו משהו אחר, תעשה את הלכה אחת במקום שתי הלכות).

מה יוצא לך גמרת את כל התורה עם פרוש של רש'י, גמרת חלק נכבד מהנביאים, גמרת חלק נכבד מהכתובים. עשית לפי שתי הלכות ביום למעלה מ 700 הלכות ביום אפילו אם תעשה הלכה אחת זה 365 הלכות שנה ואתה גמרת את כל התרי''ג מצוות. אם אתה עושה מצווה אחת אז 365 מצוות עוד שנה אתה גומר את כל התרגיל מצוות ז''א בשנהיים אתה מסיים חלק נכבד. הרבר אמר לי 'זה תחילתו של תלמיד חכם.

אבל זה חשוב להיות בקיא מה כתוב בכלל עוד לפני שאתם עוברים לקבלה ופרשנות חשובה לדעת מה כתוב בכלל ( רב נווה -. אני הייתי מציע לכולם לעזוב את הכל לקרוא פשט ביחד תופס את האישה שלך תגיד 'בוא אישה שלי בא נראה מה כתוב' '' בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום ורוח אלוקים מרחפת על פני המים ויאמר אלוקים יהי אור ויהי אור ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד '' פרשת שמות '' ואלה שמות בני ישראל היוצאים ממצרים '' וכו ' ' 'ויקרא ה' אל משה ''ואח''כ לעבור הלאה .. קרא מה כתוב, מה הסיפורים, מה היה עם יוסף, מה היה עם דוד ובת שבע, מי זה אליהו הנביא מאיפה הוא בא, מי זה אחיה השילוני. דברים שכתובים, כל פעם קצת כמו סיפור לפני השינה. 'סיפור לפני השינה' כל פעם פרק כל פעם פרק, אתה נתקע על משהו אתה לא מבין? יש לך מיליון הרצאות ביוטיוב משהו יסביר לך, יש לך אינספור מאמרים על כל דבר רק תרשום מילת מפתח תקבל את כל העולם , היום הכל פתוח) אבל זה חלק מאקטיביות זה עניין של " כל מה שיש בכוחך לעשות עשה" חשוב להיכנס לתורה לשחות בה, חשוב להיכנס להלכות לשחות בהן.

מעבר להכל, נניח אדם אין לו מוחין לכל זה אני אומר. ואח''כ מבין אותו, מה הוא רוצה, למה בכדי את העולם. ( הרב נווה - תראו מוות קליני, תראו מתקשרים, תראו מה שאתה רוצה, אין לי בעיה, רק תבררו את זה) כל הזמן תהיו בחיפוש מתמיד אחריו וזה עניין של '' אישה כי תזוריה וילדה זכר ''.

אני רוצה לתת משהו מעניין של בינו לבינה בהקשר הזה,

( הרב נווה - אני בדיוק העברתי את זה והסמכתי את זה לשעור בזוגיות שהיה קודם לכן הגברים בלבד אבל אני רוצה לתת איזה תמצית מעניינת את זה) אתה יכול למצוא ב''אויטה לרעך כמוך '' וכתוב גם '' ואהבת את ה'אלוהך בכל לבבך נראה נפלאך מאוד מאוד '' ז''א זה לא סותר זה נראה כאילו '' ואהבת את ה 'אלוהך בכל לבבך' ' זה ממלא את כל הלב לבד ולמי יש עוד מקום בלב? ובמקום אחר כתוב '' ואהבת לרעך כמוך, כמוך ממש '' שזה נראה גם כן זה ממלא את כל הלב. אומר רש''י זה אותו דבר. לאהוב את הזולת ולאהוב את הקב''ה זה דבר אתה תגי לא יש מקום כי זה מקום אצלך את הגישה של אהבה עד כלות , אז זה לא משנה מה אתה אוהב עד כלות, בין אם זה גבר בין אם זה אישה ובין אם זה הקב '' זה לא משנה.

תגיע לאהבה עד כלות, לאהבה שאינה תלויה בדבר, לאהבה ללא תנאי, לאהבה מוחלטת.

לאהבה שהרעיון שלה זה השתוקקות של ישויות נפרדות להיות אחד.

( הרב נווה - חלק מהרעיון שחסר לבני זוג זה הרעיון הזה כמו שאני התחלתי לדבר על החיפוש אחר הקב''ה גם לחפש זה את זה. מה הכוונה 'לחפש זה את זה'?

הרי יש אישיות בפנים יש אדם בפנים ואנשים לא מחפשים את זה וזה חבל.

כתוב שהכל נברא לפי 'ספר' 'סופר' ו'סיפור '. יש לך את ה'ספר ', בסדר כי זה מדינהה במקום סרט וידאו וספר זה מדיה חשובה כי יש בה' פשט '' רמז '' דרש 'ו'סוד' ורק בספר אתה יכול להשיג את האפקט הזה. ב'סיפור 'אז יש לך סיפור סינגולרי ממש משהו שאתה מביא דוגמא ומקרה . הם לא הפואנטה אלא ה'סופר, תמיד צריך לחפש אחר הסופר אז ככה למדו אותנו חז''ל.

מעניין של החיפוש, מעניין של האהבה האמתית, מעניין של התשמיש הרוחני האמיתי שצריך להיות בין גבר לאישה האישה הזאת שהיא התורו אחרי האישיות האישית של השניה שהם יבינו מה שהם פועלים. אתה צריך לעשות את זה, אתה לא צריך לעשות את זה. אני לא מדבר על מה שהוא מציג אני לא מדבר על המצגת שהוא עושה יכול להיות אדם סתום בלחץ אני לא מדבר על זה. אני מדבר על המקומות שמהם נובעים המעשים שלו, המקומות שמהם נובעים המחשבות שלו, המקומות שמהם נובעים הדיבורים שלו. ולכאורה זה יראה לך כאילו יש אנשים שהם סתם שהם שטותנקים מדברים שטויות 'סתומים בלחץ' אין שום עניין לשמוע אותם. אין זה נכון. כל אדם אחר בסופו של דבר. וזה למה? כי כל אדם בנוי מעשר ספירות אז המלכות נכון '' לית לה מגרמא כלום ''ואנחנו לא רק 'מלכות' ויש לנו 'יסוד' ויש לנו גם 'הוד' ויש לנו 'נצח' ויש לנו 'תפארת' ויש לנו 'גבורה' ויש לנו 'חסד' ויש לנו 'בינה' ויש לנו ' חוכמה 'ויש לנו' כתר '.

לנו בפנים בפנים שלנו בפנימיות שלנו אנחנו טובים באמת

האישיות האישית של אשתי אני לא מחפש אחרי מה שהיא אומרת והעבירה השריטות שלה על הכוונות שלה המקומות הפנימיים ביותר בדרך וזה בדיוק מה ששנעשה בתשמיש ידעו לך 'יש חדירה לפנימיות למקום שהוא ' קודש קודשים '. כמו שכהן גדול נכנס לקודש הקצה ביום הכיפורים לדעת מי זה הקב''ה והוא זוכה להתגלות והקב''ה זוכה לא רק לגלות לו מעצמו אלא לגלות לו גם מה שהוא יעשה כל השנה. אנחנו צריכים לחדור לקוד הקבר אחד אחר. ורק הראש שאדם יעשה את זה ( הרב נווהזה פעיל פעילני הכי הרבה דברים משנים הכי טובים, אף אחד לא פאסיבי בעולם הזה 'אין גבר אישה אבל הוא היה, תשמע מה הרב אמר וכל מיני דברים כאלה' אף אחד לא אחר פתור הוא לא מרגיש בושה, אין לו בושה של קבלה יש לו נתינה ויש לו גאווה, גאווה טובה אני מתכוון '' בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי ''

בעניין של פרשת לכן כי תזריע היה לי כ''כ חשוב להסביר '' כי אישה כי תזריע וילדה זכר '' מאוד צלם צלם צלם צלם צלם חשוב להבין שאנחנו כבעלי תשובה צריכים להיות הכי אקטיביים . '' אישה כי תזכורת '' צריך להזריע 'להזריע' זה להוציא מעצמך ויודעך למיקרופיפס את הרצון לקבל את זה בעל המטרה להשפיע.

אנחנו יכולים לעשות כן

באמצעות השם 'אשרינו בעולם הזה וטוב לנו לעולם הבא'.

 

זיווג הגון וזרע בר קיימא לכל בנות ישראל, אמן ואמן.