
בחר נושא: תורת המהות והעצמות | זוגיות | פרשת השבוע | סודות התפילה | תורת ההגות והתבוננות | תורת התיקון האישי והטיפול הרגשי | אחר
פרשת מטות מסעי
תמלול מפרשת השבוע התשע''ח
הרב אריה חיים נווה שליט"א
אנחנו בכל שנה מדברים על עניין המסעות והחשיבות של המסעות עצמם ואני מעלה והעליתי בכמה צורות את העובדה - שמשמות עד ספר דברים, שזה 80 אחוז מן התורה 4/5 מן התורה, יש 4 חומשים מבין חמישה חומשי תורה, על מה מדובר? מדובר רק על הליכה במדבר. משמות שמוציאים אותם ממצרים, יוצאים החוצה למדבר, רק הולכים הולכים הולכים, עבור לויקרא, במדבר, דברים, רק הולכים. ומה הקטע בסוף ? אם היה ניתן לנו רק החומש ולא היה 'נביאים וכתובים' לא היינו יודעים לאן הם הגיעו, לא היינו יודעים אם הם הגיעו, כי החומש לא מסתיים בזה שהם נכנסו לארץ ישראל רק בספר יהושוע זה כתוב (זה שייך לנביאים). ובאמת חז"ל תמהו האם להכניס את יהושוע לחומש, כאילו לספר לכולם, 'הנה הגיעו', אמרו 'לא, לא להכניס את זה'. למה? כי זאת לא הפואנטה. התוצאה היא לא הפואנטה הדרך היא החשובה. (תרשמו את זה לעצמיכם) זה עקרון כ''כ חשוב בחוכמת הקבלה - התכלית היא הדרך והדרך היא התכלית.
"סודות התפילה וההתבודדות" / הרב אריה חיים נווה שליט"א
ואני תפילתי - להיות תפילה - חלק ג'
הרקע של הכל הוא אור אין סוף. האותיות הן למעשה ממשק בין הבורא לבין הנברא. אין לנו ממשק אחר. אין דרך אחרת למעשה לתקשר עם הבורא. אי אפשר לקפוץ מעל האותיות. הקב"ה נתן את האותיות, זו פואנטה. נכון שביצירת אדם הראשון, נניח בכתר דאדם קדמון ואפילו בעולם האצילות אפשר לומר שלא בדיוק היו אותיות אלא זה היה משהו אחר אבל עדיין האותיות זה המלבוש למשהו האחר הזה שהיה שם קודם לכן... זה הרגש של ניגון. בכלל, בכתר דאדם קדמון מה שהיה שם בהתחלה זה ריקוד.
הרב אריה חיים נווה שליט"א / השיעור התקיים בתאריך 26/6/19
סוד הזוגיות – "מתחילים הכול מהתחלה"
מה זה כביכול הרעיון של זוגיות מהתחלה? כל כמה זמן צריך לאוורר את המערכת כי יש כ"כ הרבה גיבובים של מידע, ונתונים שצריך לוודא כל כמה זמן שתמונת הזוגיות מתקבלת כמו שצריך, וכדי להעלות אותה אנחנו צריכים קודם להבין שתמונת הזוגיות זה לא בדיוק גבר ואישה, זה לא מתחיל מגבר ואישה זה מתחיל מדבר הרבה הרבה יותר עמוק. זה מתחיל מהתמונה של הבורא והבריאה.
הבורא והבריאה זה כמו גבר ואישה, האור והכלי, ואח"כ בתוך הספירות עצמן יש לנו חלקים זכריים וחלקים נקביים - זה נקרא 'זעיר אנפין' ו'מלכות' וגם 'חכמה' ו'בינה'. אנחנו נסביר את כל המושגים האלה לאט לאט כדי שזה לא יהיה ג'יבריש אבל בעיקרון לאט לאט לאט צריך להבין עד כמה עמוק בכלל כל הקשר הזה.
הרב אריה חיים נווה שליט"א / השיעור התקיים בתאריך 12/8/19
ההכרה, הציפייה והתודעה - מי מנהל את מערכות החיים
חלק מהעניין של השיקום הרגשי של האדם והשיקום בכלל מצריך כמה דברים,
1)אמונה בדרך חייבת להיות דרך שאפשר יהיה להאמין בה 2) צריך רועה רוחני - כי הדרך ארוכה היא מאוד עמוקה וצריך משהו שידריך אותנו במקום הזה. ואי אפשר להסתמך על האינטואיציה האישית מהסיבה הפשוטה שזה בנוי בצורה של אינטליגנציה רוחנית מאוד דקה של אורות וכלים ויכול להיות שאתה לא יודע אפילו להכין כלים מתאימים להארה שאתה רוצה אותה. והרב אמור להביא אותך' למעשה שאתה תכין את הכלים המתאימים לדרך שלך. לפעמים למשל אפילו הרצון להתפתחות יכול להיות אגואיסטי לגמרי ואז עצם העובדה שאתה אומר': אני רוצה להתפתח או אני רוצה העצמה אישית זה מחבל כבר בדרך עצמה. ואם תשאלו למה הדרך מסובכת אם אנחנו גדלים למול האלוקות, האלוקות לא בוחנת כליות ולב?! זה לא עניין שהאלוקות לא בוחנת כליות ולב אם זה היה ככה אז לכל אחד היה אפשר לתת את הדרך אל האין סוף. אז הקב''ה בוחן כליות והוא יכול היה לשים חיתולים לכל אחד אלא שצריך את המודעות של האדם. אדם צריך להיות שותף במודעות שלו להתפתחות.
המשך קריאה: תורת המהות והעצמות- ההכרה, הציפייה והתודעה - מי מנהל את מערכות החיים
פרשת פנחס - להרוג את המוות
תמלול מפרשת השבוע התשע''ח
הרב אריה חיים נווה שליט"א
בלק בן ציפור שהיה מלך למואב בעת ההיא, הוא למעשה הגיע ממדין, הוא החליט שהוא רוצה להשמיד את העם היהודי. הוא מחליט לעשות את זה בדרך מאוד משונה, לא לצאת אליהם למלחמה פיזית, אלא לרתום אדם שיקלל אותם. גם הם ידעו את הכוחות הרוחניים ואת כוחות התודעה והם ידעו לרתום אותם לצורכיהם - אני מחבר את הסוף של פרשת בלק עם פרשת פנחס לכן אני נותן כאן הקדמה מסוימת.