Facebook

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Prev Next
קטלוג שיעורים

קטלוג שיעורים

מיטב השיעורים של הרב נווה בנושאים מגוונים עכשיו זמינים על גבי דיסקים לשמיעה. זוגיות | תיקון המידות | התפתחות רוחנית ועוד...

להמשך
קטלוג שיעורים

קטלוג שיעורים

ריכזנו בשבילכם קטלוג שיעורים מובחרים, מוגש באהבה, להזמנות  050-7662857/8 אפרת 

להמשך
תורת המהות והעצמות

תורת המהות והעצמות

תורת המהות והעצמות -לחצו כאן לפרטים

להמשך
עד שמצאתי את שאהבה נפשי

עד שמצאתי את שאהבה נפשי

סדרת שיעורים חדשה בנושא זוגיות

להמשך
  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next
פרשת חקת- עניין של תודעה

פרשת חקת- עניין של תודעה

התורה למעשה זה 'הווה מתמשך' - כל מה שכתוב בפרשה אחת צריך לקרות כל הזמן.

להמשך
סוד הרפואה הרוחנית

סוד הרפואה הרוחנית

חידושה של לבנה' זה זמן ידוע, הוא קבוע והוא גם נורא מדויק, ועניין חידושה של לבנה זה משהו חשוב מאוד...

להמשך
פרשת אמור-סודות מן הטהרה

פרשת אמור-סודות מן הטהרה

לא באנו ללמוד אלה באנו להיזכר, ברגע שאתה מוציא את הקרשים ומסיר את המחיצות אתה פשוט חוזר לאור הנשמה

להמשך

 

 

 

 

 

 

 

 



בס"ד

נקודה למחשבה-'אחד בשביל כולם' פרשת במדבר / הרב אריק נווה

(תמלול של הסרטון)

 

בפרשה הזו יש הרבה מנין וחשבון. מונים את עם ישראל ולא ברור עבור הקורא מה היא הנפקא מינה, מה יוצא לו מזה? גם מנין מוזר -  603,500 משהו כזה...

אנחנו שואלים למה צריך לעצור ולמנות אותם כל הזמן?

בפשט, המפרשים אמרו שהעניין של למנות זה כמו אדם שהוא סוחר יהלומים והוא מונה את היהלומים שלו, כדי להודיע על חיבתם, כל הזמן עוצר, סופר או ששום דבר לא נעלם לו.

 

בסוד, בפנימיות, הזוהר אומר בתחילת פרשת במדבר, שהקב"ה עשה את האדם, בצלמו, בצלם אלוקים ברא אותו, זאת אומרת יישות אחדותית – אחד, אבל אי אפשר שהוא לבד יקיים את כל המציאויות. הקב"ה ברא את עולמו כדי להוציא לאור שלמות, פעולותיו, שמותיו וכינויו זאת אומרת, שיש כאן שלמות והיקום צריך להתפרק להיות אורגניזם אחד שמחולק להמון גורמים, שחלקם בכלל נמצאים בסתירה. יש כאן שלמות שצריכה לעבוד כאחד כמו באוטו בו יש את התא של השריפה ויש את התא של הדלק והם צריכים להיות נפרדים, ויש את תא המים ויש את תא השמן והם צריכים להיות נפרדים. בסך הכול כשמרכיבים את הכל ביחד אז יש אוטו שפועל כמערכת אחת הכל מורכב להכל וזה זז, זה נע.

גם בגוף האדם - יש את הדם שלא יכול להיכנס לריאות ויש בריאות את האויר שלא יכול להיכנס ללב. ככה לכל דבר יש את המקום שלו וצריך שיהיו כוחות הפרדה וכוחות חיבור.

 

האדם הראשון לא יכול היה להיות כישות אחת שמוציאה את כל המציאויות, מכיון שצריך להראות סתירות וצריך להראות איך הסתירות לא משמידות זו את זו אלא משלימות זו את זו. אז היה צריך לעשות את חטא האדם הראשון, האדם הראשון היה צריך כביכול, "להתפרק" – להיות אשה וגבר, אדם עם מזג כזה ואדם עם מזג אחר כמו קין והבל ואחר כך להוציא את כל שאר האנשים וכל שאר המציאויות כאשר כל אחד ואחד מגלה מציאות אחרת. צריך להוציא את כל שורשי המציאות שזה 60 ריבוא וכל שורשי המציאות האלה עכשיו יכולים לעבוד. אפשר ליצור קומבינטוריקה מכל ה600 אלף שורשי הנשמות האלה. לכן זה שהוא מנה אותם הוא רצה להגיד לנו באיזה שלב בתורה זה הגיע למקום שבו יצאו השורשים ומכאן ואילך אנחנו מתחילים בקומבינטוריקה. המטרה של להוציא לאור שלמות פעולותיו, שמותיו וכינויו זה משום שלמות.

 

למספר 60 ריבוא, יש לזה הרבה מאוד משמעויות. קודם כל 60 כמו 6000, כמו 6 שזה ששת ימי המעשה שזה עומד כנגד המידות – חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד. בתוכם יש לנו עשר ספירות אז 6*10= 60. אחר כך יש לנו ארבעה עולמות שנמצאים בכל ספירה וספירה אז זה 6 *10 בחזקת 4 זה 60 ריבוא.    

ככה זה עובד, יש לנו 60 ריבוא כוחות שמחולקים בכל ספירה, בכל ספירה יש ארבעה עולמות – היררכיה רוחנית, לפי רמת התודעה וכל אחד ואחד מאיתנו מצוי באחת מן הספירות האלה ובאחד מתוך העולמות בתוך אותה ספירה. שם אנחנו מתקנים, עושים את מה שאנחנו צריכים לעשות, שם מתגלות כל הסתירות, מתגלות כל העבודות ומתגלות גם כל ההבחנות. לכן כל המנין והחשבון זה בגלל שיש עוד מציאות לגלות. גם מגלים לנו בתוך כל עולם ועולם – מה בדיוק המציאות שצריכה להתרחש.

הרב אשל"ג כתב במאמר מתן תורה שכדי להביא את התורה לתיקונה, כביכול, אנחנו צריכים ליצור חברה שמונה 60 ריבוא,600 אלף איש שיעמדו אכן לעזור זה לזה, להשפיע זה לזה ולהעניק זה לזה. 600 אלף כוחות שונים שצריכים לעבוד כאחד.

 

זה יכול לעבוד רק אם תהיה חברה כזאת, פשוט קהילה כזאת שבה כל אחד ימצא את הייעוד שלו, זה באופן אוטומטי יתרחש. יש גם מאמר 60 ריבוא ב"פרי חכם" שהוא בדיוק מתאר את העניין הזה.

חברה כזאת שהיא בעלת 600 אלף איש, כל אחד יתפוס את תפקידו ובאופן אוטומטי אנחנו נעבוד כאורגניזם אחד. אז תתגלה השלמות. יתגלה המקום שבו אין סתירות אלא יש שלמות. תתגלה העובדה שהיקום מתפקד כאורגניזם אחד, שאף על פי שזה נראה שיש בו כוחות שהם נראים כל כך שונים וכל כך סותרים הכל עובד כאחד. זו הסיבה למניה שנמצאת בספר במדבר וזה אומר שמכאן ואילך אנחנו מתחילים לעבוד עם 60 ריבוא שורשי נשמות, עם 60 ריבוא כוחות שעכשיו הם יכולים לבצע את העבודה שלהם. מכאן מתחיל סיפור אחר לגמרי שנספר עליו בשאר הפרשיות.

 

נקודה להתבוננות השבוע תהיה בעקבות הפרשה עצמה –  לכולנו יש איזה דחף לנהל חיים חברתיים נהנתניים קצת בחוץ, לצאת להיות באיזה בית קפה, להתערות בחברה ולחזור הביתה ולנהל את עיקר החיים שלי בתוך הבית כמו גם לנהל אותם בתוך העולם, הפנימי האישי שלי. אבל, לאור האמור, כל מה שאני צריך, למעשה, לעשות זה בדיוק הפוך. לצאת לתוך החברה, מהחיים הפרטיים שלי, בבית לקבל את הכוחות ואת האמצעים לעשות את ההכנות ולצאת החוצה ל600 אלף איש, להתערות בתוך חברה של 600 אלף איש ולעבוד בתוך חברה של 600 אלף איש שצריכה לפעול כאורגניזם אחד. לא חומה ומגדל, לא מפעל ענק לייצור פלסטיק אלא חברה מתוקנת – 600 אלף איש שיחשפו בי כוחות כאלה ואחרים בנפש, שאני אחשוף בהם כוחות כאלה ואחרים בנפש. התעוררות חברתית, התעוררות קהילתית. חסד, מתן בסתר, צדקה, עזרה הדדית, עזרה לזולת שאנחנו יכולים לעשות אחד עם השני בלא כסף, בלא סחר. משום טוּב, משום זה שהאורגניזם הזה יכול לתפקד כאחד בלא העברת כספים, בלא אינטרסים אישיים.

למעשה, הנקודה להתבוננות היא לחיות הפך ממה שאנחנו חיים עכשיו. במקום לחיות חיי חברה סוערים בחוץ, נהנתנים ולהיכנס הביתה, לנוח ולחיות את החיים הפרטיים שלי בבית. עכשיו אנחנו צריכים לחיות הפוך -לנוח בתוך הבית, לקבל כוחות מתוך הבית ולצאת לחיות בתוך חברה של 600 אלף איש. להתערות בתוך חברה של 600 אלף איש. יש כבר, הערים האלה כבר מוכנות, רק לאט לאט צריך לעורר זה את זה, פה לאוזן, "איש את אחיו יעזרו ואיש אל אחיו יאמר חזק".

מפה אל פה, להתחיל להעיר אחד את אחד. לעבוד כיישות אחת שלא צריכה לעבוד על אינטרסים אישיים אלא לעבוד על אינטרסים של ישות אחת ולראות אם אני מצליח לגייס אנשים שיצליחו לחשוב במובנים של אורגניזם אחד. הנקודה להתבוננות היא, אם כן, ההחלפה של מה שבדיוק שאנחנו חיים היום. לקלוט שהחברה היא האורגניזם, היא המקור החי שבה אני חי ולא - החברה עוזרת לי או נותנת לי, מהנה אותי ואז אני רץ לחיות חיים פרטיים בבית.

 

לצאת מהחיים הפרטיים לחיים חברתיים. 

  • חדשים
  • נצפים
  • מומלצים