Facebook

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Prev Next
קטלוג שיעורים

קטלוג שיעורים

מיטב השיעורים של הרב נווה בנושאים מגוונים עכשיו זמינים על גבי דיסקים לשמיעה. זוגיות | תיקון המידות | התפתחות רוחנית ועוד...

להמשך
קטלוג שיעורים

קטלוג שיעורים

ריכזנו בשבילכם קטלוג שיעורים מובחרים, מוגש באהבה, להזמנות  050-7662857/8 אפרת 

להמשך
תורת המהות והעצמות

תורת המהות והעצמות

תורת המהות והעצמות -לחצו כאן לפרטים

להמשך
עד שמצאתי את שאהבה נפשי

עד שמצאתי את שאהבה נפשי

סדרת שיעורים חדשה בנושא זוגיות

להמשך
  • 1
  • 2
Prev Next
פרשת דברים- איך מוכיחים באהבה עצומה?

פרשת דברים- איך מוכיחים באהבה עצומה?

מדוע את ספר דברים הוסיף משה רבנו מדעתו?

להמשך
פרשת פנחס- סוד התנועה הרוחנית

פרשת פנחס- סוד התנועה הרוחנית

אמונה היא כמו סוג של הרגש שיש משהו מעבר וזה מה שגרם לאברהם אבינו לנוע, לפעול, לדרוש, לחקור, להגות, להפוך...

להמשך

 

 

 

 

 

 

 

 



 

בס"ד

 

סוד הרפואה הרוחנית - חלק ד'

מתוך מארז השיעורים "רפואה רוחנית"

 

שני דברים אדם צריך לעשות בשעה שהוא חולה, לנגן ולרקוד.

'ריקוד' לא מתכוונים לריקוד פרוע אפילו תנועה, שהוא מרגיש שהוא רוקד ואין לזה רפרטואר אבל הוא ירגיש שהוא רוקד. הוא שם את עצמו ואומר 'עכשיו אני רוקד' הוא לא רוקע, הוא לא הולך, זה הלך נפש, אין לזה רפרטואר אבל אם הוא יוסיף לזה גם כן כוונה שהוא יגיד 'אני מזיז את כל העולם ימינה ושמאלה, מטלטל את כל העולם, זה כבר תחילה של כוונה'. כל אדם יכול לכוון, העיקר שיכוון ליבו לשמים אבל מקובלים יודעים מה לעשות עם הריקוד שלהם. אז הרבה פעמים אתם תיראו את הרב יוצא מכנס ולפעמים הוא עושה הרקדה 'תסתובבו ימינה, תסתובבו שמאלה' לכולם זה נראה כמו גנון כאילו הרב משתעשע, אבל הוא מכוון וצריך לעשות מה שהוא עושה כי הוא עושה בנתים. מה שחשוב למקובל זה להסיח את הדעת שלך, להזיז לך את הדעת כדי שהוא יכנס ויפעל. אז לפעמים הוא יכול לשאול אותך שאלה לא קשורה, הוא רואה אותך מאה פעם 'מי אתה' אבל זה הרעיון, להזיז לך את הראש והוא צריך לעשות את מה שהוא צריך לעשות כי אתה מפריע לו. אז לסמוך על מה שרב עושה, הוא לא זקן, הוא לא סנילי, הוא יודע טוב מאוד מה הוא עושה, הוא לגמרי פה.

אז לכל דבר מכוונים עד שנהיה אתה, 'הגוף שלך' והיקום זה אחד. ואז אם אתה מרפא את הגוף שלך, אתה מרפא את כל היקום. הבעיה היא בכלל לא הרפואה של הגוף שלך הבעיה היא הרפואה של היקום.

 

לעניינם של צדיק, אפשר לשאול; מה צדיק חולה? הוא עושה את כל התרי''ג מצוות, הוא כל הזמן בחסד, הוא בוודאי באמונה, הוא בוודאי באהבה והוא בוודאי ביראה.. מה יש לו שושנה ברגל? יש לו פה כאבים ופה כואב לו הגב, זה נראה כאילו 'טוב, זה זקן גם הוא בנ''א', 'לא מה פתאום' בגלל שהוא מחובר לתודעה הקולקטיבית אם התודעה הקולקטיבית חולה הוא חולה באותו איבר בכוונה. ז''א הוא קולט למעלה מה האיבר שכולם חולים בו אז אם כולם חולים לדוגמא בנתינה וזה מסמל את יד ימין פתאום תראו שיש לו כל מיני נגעים ביד ימין (פצעים) הוא מושך את זה אליו. הוא מושך את זה אליו ומנסה לתקן את זה מאצלו כי הוא שווה לכל העולם כולו, האדם נקרא 'עולם קטן' והעולם נקרא 'עולם גדול' ואז הוא מנסה לרפא את עצמו. הכל תלוי בגודל שלו וביכולת שלו ואם לעת עתה הוא חולה חס ושלום זה לא מוריד מהגדלות שלו אלא הוא מרפא את זה מעצם העובדה שהוא חולה בזה כי אמרנו מה שנגוע למטה למעלה זה נקי. אז אם תגיד לו 'תרפא את זה, למה אתה לא מרפא את זה'? אם הוא ירפא את זה הוא ירפא את כל העולם כולו ועוד לא הגיע הזמן. מפאת כל יכולתו הוא יכול לגזור שתהיה כאן רפואה שלימה אבל עוד לא הגיע הזמן, אז מה הוא עושה? סובל עם כולם, הוא פשוט מוריד את הסבל מכולם. אז להתפלל עליו/ לא להתפלל עליו? אם אני אתפלל אני מפריע לעבודה שלו? לא, להתפלל אתה צריך להתפלל עליו. היה קטרוג גדול מאוד על העם, למה לא התפללו על משה רבינו. היא בא ואומר לכם שהוא מת, הקב''ה בא והודיע לו הוא בא לעם ואמר 'תדעו לכם עוד מעט אני נפטר מן העולם'.. תתפללו עליו. מה הם אמרו? ה' אמר, אתה יודע יש לך 120 שנה אז זה גזירה.. לא משנה גם אם יודעים על בנ''א, גם אם יצאה גזירה, אנחנו צריכים לחשוב חיים ורפואה כל הזמן ולכן חשוב שכל הזמן האדם יתפלל. אחת התפילות הגבוהות שאדם יכול להתפלל ''המתפלל על חברו נענה תחילה'' אבל צריך להתפלל על צדיקי הדור ועל גדולי הדור שאם הוא יתפלל שהוא יהיה בריא כולנו נהיה בריאים אז ככה אפילו האדם הקטן ביותר יכול להתפלל על האדם הגדול ביותר, וזה הכי יפה.

 

לעשות הכל במחשבה -

עוד דבר שחשוב שנדע ונבין אותו, אין באמת רפואה. רבי יוחנן בן זכאי אמר ''לא המקווה מטהר ולא החזיר מטמא'' אלא זה מאמרו של הקב''ה. אתה אומר: 'אז הוא יכול להעביר את הטהרה למשהו אחר'? כן. 'הוא יכול להעביר את הטומאה למשהו אחר'? כן. 'למה אנחנו אוכלים שותים'? זה בשבילך, בשביל האמונה שלך. אבל אנשים גדולים מאוד לא צריכים אפילו לטבול במקווה, הוא יודע מה המלבוש של המקווה בעולם עליון והוא טובל במקווה, בכל רגע נתון הוא נמצא במקווה.

היה אדם, הרבי מוויטבסק שקצת דיברו וריננו עליו שהוא לא טובל וזה היה סכנה גדולה מאוד אחרי שבתאי צבי, הבעיה: שהם למדו קבלה לא בטהרה. אז ריננו עליו שהוא לא טובל, הלכו לאחד המקובלים אמרו לו את זה, אומר: הרבי מוויטבסק הוא טהור כל הזמן, אמרו לו: איך? אמר: כל הזמן הוא נמצא במקווה, הוא עטוף במקווה כל הזמן.

אז אדם שהולך עם כל כוונות המקווה נחשב לו שהוא נמצא במקווה כי מקווה זה לקטני אמונה 'מקווה' זה לנו 'מקווה' זה מי שנמצא בעולם המלבושים אז הוא טובל במקווה. אבל פה אתם צריכים לדעת זה חלום ''עלמא הדין כחלמא דמי'' זה מציאות ווירטואלית, אדם גבוה לא צריך את זה. כי נשאלת השאלה, מה עושים כל הנשמות בעולם העליון? האם מקווה תקף לגביהם? כן, איפה יש מקווה למעלה? במחשבה. שתדעו שאנחנו אמורים לעלות בתודעה לרמות האלה, לגביכם זה רק ידיעה, שהמטרה בסופו של דבר להפעיל את התודעה כל הזמן וזה גם בא לאנשים קטנים.

היה אדם בתקופתו של הבעלש''ט, שהבעלש''ט אמר; כמה חשוב לטבול לפני ראש השנה, כשיגיע לתפילה כשכולו טהור. כולם הלכו וטבלו, הבנ''א היה קלמזי, לפני שניכנס לבית כנסת אמר; אם הבעלש'ט יראה אותי 'אני מפחד שהרב לא יזרוק אותי מבית הכנסת' אמר לקב''ה: 'לא הספקתי לטבול במקווה, יהי רצון שטבלתי במקווה' הוא נכנס הבעלש''ט מסתכל עליו כאילו אור עצום נכנס, הוא התבייש אמר: 'הוא ראה אותי ויזרוק אותי' הוא בא ומחבק אותו, אומר לו: 'הרב בטח טהור אני טמא' אמר לו: 'אתה יותר טהור מכולנו' ברגע שאמרת ''יהי רצון שאני יהיה טהור'' הקב''ה הוריד עליך את המקווה כי כתוב ''מקווה ישראל ה' אלוהך''. זה לא נפסק להלכה שאף אחד לא יעשה לעצמו דין, הוא בתמימות שלו, זה היה רגע של לחץ לפני ראש השנה, הקב''ה ריחם עליו. אבל רק להסביר שזה מגיע לרמות כאלה של תודעה.

 

ג. פשטות

יש את הסיפור המפורסם על עניין התפילה, בתקופתו של האריז''ל היה אדם עם הארץ, היה צריך להשלים מניין באו ואמרו לו: האריז'ל בפנים אין לנו תפילת מנחה, אין לנו מניין, אמר: אני לא יודע להתפלל אני אנאלפבית אמרו לו 'בוא, אתה יודע להגיד א' ב' עד ת'? תגיד א' ב' עד ת' תזרוק את זה לשמים, ה' יסדר את זה. ככה מהר, משלים אתו מניין. האריז''ל היה בראש הבית הכנסת, ידוע המקובלים על הקיר (שלא יפריעו להם) וידוע שהיה מתפלל שלוש שעות היה עומד בתפילת 18 פתאום לוחשים לו מהשמים 'יש משהו מאחורה שמתפלל יותר טוב ממך' הוא סגר מהר את התפילה, רוצה לראות איזה מקובל עצום הגיע שמתפלל יותר טוב ממני אני אלמד ממנו. הולך עומד מאחוריו מנסה לשמוע מה הוא אומר, שומע אותו: א'  ב' ג' ד' ה' ו', אומר: מה זה? מחכה בסובלנות נגמרה התפילה, אומר: כבוד הרב מה אתה עושה? הוא מסתכל עליו 'אני כבוד הרב, אני כלום' שואל: מה עשית? הוא סיפר לו את כל הסיפור. הוא אמר לקב''ה כמה רחמן אתה, כמה התחכמויות יש לנו וכמה בפשטות אתה חושב. הוא אמר שהאיש הזה לימד אותו לחזור להיות פשוט, ביקש מהקב''ה שישכיח לו את כל התורה ושילמד את הכל בפשטות ומשם הוא התחיל ללמוד את 'תורת הפשטות' להתפלל מהלב בפשטות בלי כוונות ובלי ייחודים.

אז הרבה פעמים הקב''ה אומר לאדם 'תעשה את זה בפשטות', ''הקב''ה ברא את האדם ישר והמה ביקשו חשבונות רבים'' זה יפה כוונות ייחודים, אבל לא כל בני האדם נמצאים שמה. הבעלש''ט עשה עליית נשמה ראה את המשיח שאל אותו: מתי אתה מגיע? אומר לו: ''שיפוצו מעיינותיך חוצה'' אומר לו: מתי זה יקרה? אומר לו: שכולם ידעו לייחד ייחודים וכוונות כמוך. אומר: יש פה ים של עמי הארצות לא יודעים א' ב' איך יכוונו כמוני אומר: ''זה בנקל ללמוד ולפרש'' והשאיר את זה ככה. אף אחד לא פענח את האיגרת הזאת, מה זה ''בנקל ללמוד ולפרש''? ''בנקל ללמוד ולפרש'' זה ראשי תיבות 'ליבו'. כאשר האדם מכוון את ליבו לשמים יש שם את כל הכוונות והייחודים.

 

רפואת הלב

אז הלב של האדם זה מרכז הרפואה שלו, אם אדם מחפש בית מרקחת זה הלב שלו. אם הלב שלך רע אתה מוציא משם את כל השקצים הרמשים והמחלות, אם הלב שלך טוב אתה מוציא משם את כל הרפואות לעולם. מעולם לא מצינו, אדם שהיה צדיק ''לא ראיתי צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם'' זה פשוט לגמרי להבין את זה, הכל תלוי בליבו של האדם.

הדבר הראשון שצריך לרפא אצל האדם זה את הלב שלו- אם ניגשים לרפא אדם, ניגשים לרפא את הלב שלו. הלב של האדם רע, באופן טבעי הלב של האדם רע גם אם הוא עושה צדקות ואומר 'אני נותן'.. אתה נותן לזה אבל אתה מקלל את זה. אתה עושה פה מעשה טוב אבל אתה רודה באשתך, אתה עושה פה נהיה כמו מלאך, אבל הילדים שלך סובלים ממך, מה עשינו בזה? כ''כ הרבה אנשים אומרים: 'אני בנ''א טוב', בוא נעשה מבחן אובייקטיבי. בוא ניקח דף אתה מחלק אותו לשניים, צד אחד אתה כותב: החברים הכי טובים שלי, צד אחד אתה כותב: אלה שאני לא מדבר איתם, איזה רשימה יותר ארוכה? אז איך אתה אומר שאתה בנ''א טוב? לכולם יש רשימה כזאת, מה עשינו בזה?

 

כתוב שלעתיד לבוא הקב''ה ייקח כל אדם ויגיד לו: האם קיימת מצוות ''ואהבת לרעך כמוך''? ואדם יכול להגיד כל מיני דברים, 'היו מיליונים למטה, תראה לי חבר אחד טוב', תנקוב בשם תעלה לי לנשמה לפה שתגיד 'הוא החבר הכי טוב שלי' שהוא יעיד עליך שאתה החבר הכי טוב שלו (אחד לא עשרים) וכתוב שאף אחד לא יגיד את זה, אז מה עשינו? איפה ''ואהבת בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך''? שאם האדם יעשה 'בכל לבבך, בכל נפשך ובכל מאודך' הוא ממלא את כל ההוויה הזאת באור האהבה שמיד תמלא לו את כל האברים ותרפא הכל.

גם רבי נחמן מברסלב אומר 'מה זה מחלה' - העדר לב, 'מה זה רפואה' - הלב שלם

ברגע שהלב מלא באור של אהבה אין שום סיבה שאתה תהיה חולה, הלב ירפא את כל האברים. אז מצד אחד אדם בא ואומר: עש לי כ''כ הרבה בעיות יש לי חס ושלום: 'סכרת, לחץ דם, אני לא יודע כבר איזה מערכת לרפא' שתדעו לכם כרופאים, הדבר הראשון, לב. תשאל אותו: עם מי רבת, על מי אתה כועס, את מי אתה שונא, במי אתה נוקם, על מי אתה מקפיד, שמה אתם תגלו כזאת קופת שרצים, אז תגידו לי: מה שייך לתת לבנ''א הזה אנטיביוטיקות וכל מיני סוגים של רפואה כשהלב שלו מר כ''כ? הוא יקלקל את זה. זו הסיבה למה חולים מסרטן לא נרפאים מסרטן כי אין לזה כלי, אתה מרפא פה זה נפתח פה, אתה מרפא פה זה נפתח פה כאילו אתה לא מצליח וצריך לעשות כלי לרפואה.

 

א. כלי לרפואה זה אור האהבה -

ברגע שאדם יכניס אהבה לליבו, גמרנו. זה לא אני אומר את זה וזה גם לא פרשנות שלי, תסתכלו בתומר דבורה. בתומר דבורה יש את יג' מידות הרחמים, אמרו המקובלים הגדולים: הספר מסוגל לרפא אפילו את הסרטן, את כל סוגי המחלות. למה? יג' זה בגימטרייה אהבה, יג' בגימטרייה זה אחד. ברגע שאדם קורא את הספר תומר דבורה הוא מבין מה זה אבבה שאינה תלויה בדבר כי זה מתחיל מהמידה הראשונה של סובלנות 'ארך אפיים' וזה הולך ונהיה קשה יותר, כל פעם הטיפוס שנמצא לפנייך הוא יותר ויותר קשה. אח''כ אתה מנסה למצוא בזכות אבות, הכרת הטוב, כל פעם זה נעשה יותר קשה עד שאתה מגיע למידה ה 13 שאומרים לך 'תשמע ניצב לפנייך עכשיו בנ''א אין לו זכות אבות, לא עשה לך מעולם טובה, זה הבנ''א הכי גרוע ביקום, אומרים לך; 'ונקה', אין מה לעשות, זאת המידה ה 13 תאהבה אותו אהבה שאינה תלויה בדבר, עד כדי כך, ולשם צריך להגיע.

 

ב. לאהוב אהבה שאינה תלויה בדבר -

מה זה אהבה שאינה תלויה בדבר? זה לא עוצמה של אהבה זה האיכות של האהבה. 'אהבה שאינה תלויה בדבר' זה אומר שאני מבין שאנחנו אחד, אין לי אינטרס לאהוב או לא לאהוב אותך, אנחנו אחד. אנחנו פשוט אחד אז אין לי אינטרס לא לאהוב אותך או כן לאהוב אותך זה שהגוף כרגע מפריד בנינו ואני לא מבין את זה, זה בעיה שלי, אבל אנחנו פשוט אחד. להגיע להבנה שאני עובד מתוך ההשקפה הזו שאנחנו אחד ואם אין לי עדין את הדעת הזאת אז אני בהחלט מאמין בזה וצריך להגיד את זה.

 

ג. לנקות את הלב, למחול ולהגיע לפיוס - 

עוד דבר, בכ''כ הרבה ספרים הם דיברו על זה שהרפואה קשורה לעניין שאדם שונא אדם אחר והמוות מגיע בגלל הדברים האלה ואומרים: צריך לנקות את הלב. איך מנקים את הלב? צריך למחול לכל העולם ואם בנ''א יגיד: 'תשמע אין לי את היכולת הזאת' אני מבין אבל אני לא מסוגל, אתה רוצה שרגשית אני יגיד 'מחול מחול מחול' וזהו זה יעבור לי מהלב?! אנשים עקצו אותי בהרבה מאוד כסף, חס ושלום האישה בגדה, הילדים לקחו סמים, דברים קשים שנעשו פה בארץ, מה אתה מצפה? אני מלאך? אני לא מלאך. מצד שני, הוא צריך להגיע ליום הכיפורים ולמחול ויום הכיפורים לא מכפר על המצוות בין אדם לחברו, מה תעשה עכשיו? אז אתה יכול להגיד לקב''ה 'תשמע תתחשב בי, רגשית אני לא מסוגל, מה אני יעשה, כל אחד והכילים שלו', אתה לא יכול להגיד את זה. למה? כי תישאר שונא לעד ותמות עם השנאה ואם תמות עם השנאה גם ככה אתה עולה ואז הקב''ה יגיד לך 'ירדת למטה לעשות ''ואהבת לרעך כמוך'' אתה עולה לי עם שנאה? 'לא אבל יש לי סיבות' לכולם יש סיבות, אז מה יהיה העולם הזה?!

שוב, בוא נחזור לבעיה הפרקטית, הלב לא נותן, מה אתה רוצה שאני יעשה? רגשית אני לא מסוגל, אני יכול להגיד בפה 'אני מוחל' כשאני יראה אותו 'אני לא סובל אותו', מה לעשות. הגוף לא יתקרב אליו, מה עושים?

רבי נחמן מציע בעבודת התבודדות לשוחח עם הנשמה שלו, תזמן את הנשמה שלו. מה הכוונה? זה כמו שכביכול הייתה לך יכולת לדבר עם הגוף שלו, להגיד לו 'בוא, אני רוצה לדבר אתך' עכשיו, בדיבור פיזי זה לא ילך, למה? אתה תטען טענה הוא יטען נגד, עוד פעם יהיה ריב. אז הוא אומר 'תדבר עם הנשמה שלו', שזה לא יראה מוזר בעינכם אלא זה באמת קורה. זה שאנחנו לא מבינים איך זה קורה, זה בעיה שלנו, אבל אתם צריכים לדעת שהתודעה מזיזה כל מיני דברים. הבעלש''ט אומר: 'בכל מקום שבו אדם מחשב שמה הוא נמצא' אז תחשוב באמת שאתה פונה אליו וזה לא הזוי ולא מדומין, ותאמר: 'חבר שלי תשמע אני רוצה להגיד לך במה פגעת בי' אבל זה לא להאשים אותו ולשים אותו בבית דין כי אתה צריך להגיע איכשהו לפיוס, אתה צריך איכשהו לסיים את הדבר הזה. אז צריכה להיות שיחה 'תדבר ותגיד מה אתה רוצה' אבל תגיע לפיוס. אחרי שהאשמת, צלבת, הרגת, וירית עליו בכיתת יורים.. תגיד לו 'איך אנחנו חוזרים עכשיו אחד לשני'. נסוני ובחנוני נא בזאת, אם אתם תעשו את זה מבלי לעשות שום דבר אתם תראו שינוי בצד השני. ההארה יורדת, בגלל שעשיתם את זה במקום עליון אח''כ זה יורד אליו, זה עושה מניפסט לעולם הזה והוא יקבל כבר הרהורים לחזור אלייך.

 

יש על זה אינספור סיפורים, יש סט של ארבעה ספרים שנקראים 'צנטרות הזהב' שבו רבי זושא מאניפולי היה עושה את זה ואנשים היו באים אליו. פעם אחת אח שלו (רבי אלימלך מליזנסק) אתגר אותו, אמר לו 'אח שלי לא קרה שדיברת עם נשמה והיא לא באה אליך'? אמר לו: קרה, אמר: נו.. הם מקשים אחד על השני בכוונה, אמר: אני יודע שבליבו עלה הרהורי תשובה אבל הגאווה שלו לא נתנה לו להגיע אלי, אז שלחתי לו שליחים, אמר: זה עזר? אמר: לא, אמר: 'מה עשית'?, אמר: אני הלכתי אליו. זה בא לרמז כמה ענווה אנחנו צריכים 'בסדר, תדבר תפרוק, תשלח לו שליחים' אתה אכשהוא חייב לעשות שלום ''איזהו גיבור הכובש את יצרו, איזהו גיבור שבגיבורים ההופך שונאו לאוהבו''. אבל איך אני יכול להיות גיבור שבגיבורים, אני יכול לשכנע אותו שיאהב אותי? אבל אם אני יעשה את התהליך הנפשי הזה בוודאי שזה יצור השתלשלות למטה והקב''ה רואה את מעשיו של האדם, הוא שומע את רחשי הלב שלך, אז הוא יעזור לך.

אם אתה אומר לקב''ה ''לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתה הרני בא לקיים מצוות ואהבת לרעך כמוך'' אני לא סובל בנ''א מסוים אני רוצה להרוג אותו, אבל אני לא רוצה להרוג אותו. בוא תעזור לי לרפא את הלב שלי, כי הלב שלי שונא אותו ואני מדבר ממר נפשי, תעזור לי בזה' ואתה מדבר ומדבר בוודאי שיהיה סיעתא דשמייא בדבר הזה.. וזה רפואה גדולה מאוד.

 

ד. לא תשנא את אחיך בלבבך -

אני אומר לכם את זה בהיבט אישי 'אני המון עוסק בשלום בית, לא של זוגות, בנים עם אבות שלא מדברים 15 20 שנה. אני אומר לו: 'אתה מרשה לי עכשיו לנסות לדבר', אומר: 'לא, אין עם מי לדבר'. 'אתה מרשה לי? תיתן לי לעשות את הדבר הזה'? ברגע שהייתי אומר לאבא 'הבן רוצה לדבר אתך' לא הייתי אומר שום דבר, לא הייתי מתנהג כמו אהרון הכהן, 'עבר 15 שנה, הבן התקשר אלי, הוא תלמיד שלי והוא רוצה לדבר אתך' לא היה אחד שאמר לי לא, כולם אמרו לי 'אני לא יודע מה להגיד' 'אני לא יודע מה לעשות במעמד הזה' תבוא, תחבק, זה הבן שלך, לפעמים לא צריך להגיד כלום 'אל תגיד כלום, תחבק אותו'. אני כל הזמן חשבתי על פיוס, בד''כ זה היה לפני ראש השנה (או דברים כאלה), אנשים אח''כ היו אומרים לי 'הרב היה לי לחץ דם, התרפאתי' 'היה לי סכרת, התרפאתי' אני לא חשבתי בכלל על רפואה ופתאום אתה קולט 'הוא ריפא את הלב שלו אז ה' ריפא אותו'. וזה ברור כי כשיש שנאה כזאת שאתה שומר אותה בתת מודע היא פועלת, אפילו שביום יום אתה נראה צוחק והכל בסדר אבל אתה מחזיק שנאה לאבא, לאימא, זה לא יכול להיות שלם, ההרגשה לא מלאה, אין שם שמחה. והכי קשה, הכי הכי קשה זה לעשות שלום בן גרושים. כי ההלכה לא מאפשרת פגישה וההלכה לא מאפשרת שהם ידברו 'והם התגרשו בפיצוצים' ואתה אומר: אתה צריך להגיע למצב שאתה משלים איתה, לא יעזור, 'בסדר אתם גרושים גמרנו, עשיתם מצווה, זה אחד מהתרי''ג מצוות לגרש' אבל ''לא תשנא את אחיך בלבבך''. וזה תהליך של תהפוכות בטן מטורפות, אנשים בוכים, הם כועסים והם משחזרים את כל החיים, את כל הריבים, את כל מה שאי פעם עשו להם אבל אתה מוציא, מוציא, מוציא עד שאין יותר מה להוציא.

 

ה. ווידוי בפני תלמיד חכם -

שלמה המלך החכם מכל אדם אמר לנו ''דאגה בלב איש ישחינה'', אתה רוצה שהדאגה תמית אותך? למה אתה שומר את זה בפנים? תוציא את זה ! והווידוי בפני תלמיד חכם היא הכי טובה כי תלמיד חכם לא מאמין ללשון הרע שלך, הוא רוצה לפייס אז הוא כל הזמן חושב 'איך אני מתרגם את זה לשלום'. והוא גם רוצה שאתה תקיא כל מה שיש לך בפנים ובסופו של דבר הוא מביא את זה לפיוס, הוא מביא את זה לאתנחתא וזאת רפואה עצומה.

היו הרבה אנשים שהייתי בא לבקר אותם, סוד מצוות ביקור חולים, הם היו בטוחים שאני בא לרפא אותם, 'אני אומר, לא, תספר לי קצת': זה גרוש פעמיים, זה משלם מזונות, זה היה בכלא, זה אשתו הכניסה אותו בגלל שהיה אלים כלפיה.. 'תוציא, קדימה, תתחיל לספר', תוך כדי מוציאים ומוציאים 'תופסים אותי 3,4,5 שעות אבל הוא מוציא מוציא ומוציא, למחרת הוא קם על הרגלים' והם היו בטוחים שאני עשיתי משהו ברוח הקודש... אני אומר 'שום דבר, דיברת הוצאת את כל הרעל' תחשוב שכל הרעל שהוצאת שלוש שעות היה בתוכך 'הוצאת את כל הרעל' .. 'לא הרב, למחרת הבראתי, איך זה יכול להיות' הוצאת את כל הרעל. עכשיו, תיקח בנ''א כזה 'תדחוף לו אנטיביוטיקה' 'תדחוף לו תרופות' 'תיקח אותו למיון', מה זה יעזור, הוא חי עם הרעל שם בפנים.. אז כולנו חייבים להוציא את זה. אנחנו חייבים להתנקות הולכים לעשות סדנת ניקוי רעלים, מה זה יעזור, כשאתה מכניס מיץ של עשב חיטה?! יש אנשים שאוכלים מיץ של עשב חיטה, הלב מר ויש כאלה שאוכלים פילה מיניון, הלב טוב וזה עדיף. מיליון פעם הרב אמר 'לאכול בשמחה' שעניין הרפואה זה 'לאכול בשמחה' כתוב על ברכת המזון ''ולא יוסף עצב עימה'' שאם אתה אוכל מזון בזמן של עצב, 'עצב' זה לאו דווקא sadnessזה גם כעס, כל משפחת המרעין בישין, אתה אוכל רעל.

 

אז מי שמחפש את הרפואה, זה רפואה נפשית ומי שיש לו טיפת לב מבין את זה כי ברגע שאתה תרגיש את הרווחה הנפשית הזאת 'למה שלא תהיה בריא' וברגע שאתה רע לב, לא בגלל שאתה רע, אלא בגלל שהלב שלך כ''כ מכווץ כי אתה כועס; על זה, ועל זה, ואתה יושב בבית ואתה צועק 'אבל למה אני בודד, למה אני אוכל לבד, יש לי כ''כ הרבה ילדים אף אחד לא בא לבקר אותי' אתה טוחן את זה 'אתה אוכל רעל'.

אז זה לא פסיכולוגי וזה גם לא פסיכוסומטי 'אל תיכנסו למקומות האלה' זה סתם שמות ערטילאיים של אנשים שלא מבינים מה הם אומרים, רוחנית אתה לא מקיים ''ואהבת לרעך כמוך''. אז אם אתה לא בריא למעלה רוחנית, איך תהיה בריא למטה בגשמי? זה הרפואה.

יש עוד סגולות כמובן שנתנו אותם בגמרא אבל אני לא מתכוון להגיד אותם כי אין לי זמן לתת את הסוד שלהם 'אני צריך לתת את הסוד שלהם' אולי נעשה רפואה חלק ב'. צריך ללמד את זה, זה ממש סמינר שלם שצריך לפרוט את זה מאוד. יש ספר חרדים שמספר מול כל מצווה איזה איבר עומד. יש ספר שנקרא 'קומה שלימה' אבל אל תלכו ותקנו את זה, עוד פעם זה אנטיביוטיקה כי אתה יכול לקרוא את כל הספרים, כל הסגולות אבל הלב שלך שונא בנ''א אחר 'לא  עשית   כלום ' ! ! ! כל עוד שוכנת שנאה בתוכך שמה שוכנת המחלה, שם שוכן מלאך המוות, זה ענינו - שנאה - איפה שיש שנאה זה מלאך המוות. יש לך שנאה בלב? יש לך מלאך המוות בלב.. מה אתה מצפה, שמשהו לא ימות ומשהו לא יחלה?!

 

ו. לחשוב טוב ולהתמלא באהבה ובשמחה -

לכן כ''כ חשוב שאדם כל הזמן יתמלא באהבה ויתמלא בשמחה ויחשוב אחדות וכדי לעשות את זה הוא צריך להיות ענו כמו משה רבינו 'מה אנחנו מה חיינו'. למה אנחנו אוכלים מצה? כי אנחנו כמו מצה 'כלום שבכלום' רקיק, מה יש בך בכלל? אתם יודעים מה זה החמץ של פסח? זה לא הלחם 'החמץ' זה השמרים, זה הדבר הזה שמנפח. מה זה לחם? קמח ומים, מה זה מצה? קמח ומים, מה ההבדל בין חמץ לבין מצה? שזה התנפח, השמרים ניפחו אותו. אתה מלא בגאווה, אתה חמץ, 'עד 18 דקות' לא השארת את זה בפנים, הורדת את עצמך 'אתה מצה'.

תחליט אתה אם אתה מאכל של רפואה או שאתה מאכל של מחלה . .

 

ז. להוציא אהבה ביצירתיות -

כל אדם צריך לרפא את הנפש שלו, זה אחריות גדולה מאוד ולפעמים זה תיקון. אנשים אומרים לי 'תשמע זה מלא דברים, זה מגיל אפס אבא התעלל וכו'' זה התיקון שהוא נתן לך. הוא נתן לך תיקון של לעשות ''ואהבת לרעך כמוך''.. 'מה תיקון ואהבת לרעך כמוך עם אבא שעושה הטרדה'? כן 'זה כרגע המתנה שלך ואתה צריך להתמודד עם המתנה הזאת' ולהוציא עכשיו את כל האהבה שלך עליו. אתה צריך להוציא את זה ואתה צריך להיות יצירתי בזה, אין דבר יותר יצירתי מאהבה. תהיה יצירתי איך אתה חוזר בחזרה ''הופך שונאו לאוהבו''. ''איזהו גיבור שבגיבורים ההופך שונאו לאוהבו'', תהיה יצירתי בזה. אנשים רוצים לטוס בחללית 'איזה יצירתיות, איזה סוגי חלליות, מה הם המציאו רק כדי לטוס' כשבנ''א יש לו עונג הוא סופר יצירתי, אתה אומר לו 'עכשיו תאהב את אבא שלך' .. לא, זה קשה לי. אבל אם היה על זה פרס, אם היו מקבלים על זה פרס נובל או פרס כספי או מדליית זהב או כל העולם היה מריע לך היית בוודאי עושה את זה. אבל כדי לעשות את זה לשם שמים ''ואהבת לרעך כמוך'' 'זה לא, זה קשה' אז מעדיפים להיות עם מחלות 15 שנה והאגו לא מאפשר להרים טלפון לאבא ולהגיד לו 'שנה טובה'. זה רפואה אל תחפשו רפואות במקומות אחרים: לא מחטים, לא צ'אקרות, לא אנטביוטיקות, כל זה עבודה זרה ואפילו שתדעו (אני אומר את זה ביני ובינכם) הקב''ה כועס על זה. למה? אתה כאילו מחפש דרכים חלופיות, הוא אומר לך 'תשמע, למה שלחתי לך את המחלה', אני מציק לך עם דלקות? הקטע שלי עכשיו לעשות לך מגרנות? אתה קם בבוקר, קם עם מגרנה, מה עשית לך, הפרעתי לך ליום הנורמאלי? 'סליחה שלא הלכת היום לעבודה להביא כסף', עם זה אני מפריע לך? מה אתה מאשים אותי? בוא תסביר לי, במה אתה מאשים אותי? 'ה' מלך רחום וחנון, אל חי וקיים, מה מגרנות עכשיו'... אני מפסיק לך את היום עבודה עכשיו? בוא תגיד לי, מה אני מסמן לך בזה?

אתה מפריע לעולמו של הקב''ה הוא מפריע לעולמך...

 

בעולמו של הקב''ה, אחדות ואהבה, מה יש בעולמך? 'רץ לעבודה', לאיזה עבודה אתה רץ? מה אתה עבד? עוד 5 10 אלף שקל? אתה השארת חללים בשטח: לא סובל את אשתך, לא סובל את ההורים שלך, לא סובל את הילדים שלך.. מה יהיה עם כל זה ? ? ?

אז הוא תוקע לך ברקס, אומר 'תשב בבית, בוא תעשה חשבון נפש' וזה נפסק להלכה, זה לא קבלה אזוטרית, שאדם שהולך לעשות ביקור חולים צריך להזכיר את זה לחולה. היום אמרו לא להציק עם זה אבל אם זה שני אנשים יראי שמים מיד אתה בא ואומר לו כמו החברים של איוב 'תראה אולי אני יעזור לך, עם מי יש לך קטע? יש לך קטע עם משהו, זה לא בא סתם, שים את כל האנטביוטיקות ואת כל 'רפואי האליל' האלה בצד 'בוא נדבר על מה שבאמת בעייתי'.. 'לא אני אקח אנטיביוטיקה שבועיים אני ישב, זה יעבור'.. נכון, אבל זה יחזור. הוא השכיב אותך בייסורים שבועיים, ריפא אותך, זה כיפר ''הייסורים מכפרים'' אבל למה, בוא נסגור את זה. אנשים אומרים; 'לא, הרב אני כל חורף ככה' זה חולניות שאין כדוגמתה, שאדם מקבל את זה, שזה בסדר בעיניו שהוא ככה 'חס ושלום', למה? אבל למה, אתה יכול להיות בריא כל הזמן, למה זה ככה? לכן כתוב ''אני ה' רופאך''.

 

למה קוראים לזה ''אני ה' רופאך'' ? -

לנו זה נשמע 'יש רופא למעלה, שהוא יגע והנה אתה בריא', לא זה הכוונה. ''אני ה'' - ה' זה הוויה וזה מלמד על האור הרוחני, שהקב''ה אומר לאדם: אני הרי הרפואה שלך, אם תשתמש בי כאור רוחני, אם תשתמש בשם הוויה שענינו: אהבה ואחדות אז זה ירפא אותך. התהליך הזה של ''אני ה' רופאך'' שאתה עושה את זה באמצעות הדבר הזה (מה שדיברנו עליו עד עכשיו). לא להגיד 'ה' רופאי הוא ירפא' מתי שהוא ירצה הוא יוריד אצבע מהשמים יגע ואני אהיה בריא. זה לא ככה, זה לא קוסמות, זה דמיונות של ילדים קטנים. ''אני ה' רופאך'' אתה צריך להשתמש בשם הוויה, מה השם הוויה אומר: אהבה ואחדות. איך יודעים שזה אהבה ואחדות? הוויה זה 26 אהבה זה 13 אחד זה שלוש עשרה   13+13 =26

תנסו, תראו את זה, אני אומר לכם את זה אפילו על עצמי, באתי מעולם חילוני. כשאני עברתי את זה 'אתם יודעים הייתי עוד מדען' היה לי קשה לעזוב את העולם המדעי 'לא, יש מחלה על התא, יש את האנטיביוטיקה, אני יודע מה זה עושה' ידעתי את כל המנגנונים, באיזשהו שלב זה הפסיק לעבוד 'לקחתי אנטיביוטיקה וזה לא עזר'. אתה ניכנס לאיזה קטע שהמחלה מקננת ואתה אומר 'וואו אני נופל ושום דבר כאן לא עוזר לי' ואז הבנתי; אתה צריך לפתור את זה, אתה צריך לפתור את זה, אתה צריך לפתור את זה, אל תטאטא מתחת לשטיח, תתמודד. ותוך כדי מחלה אתה רק מריץ בראש, אתה לא אומר כלום, לפעמים אין לך כוח אפילו לדבר, אתה עצבני מכדי לדבר אבל הראש עובד כל הזמן. ואז אתה עושה את זה ועושה את זה, הולך לישון ואתה קם חדש. אתה אומר: מה עשיתי, מה קרה כאן, מה יום מיומים? זהו, פתרת את זה. אתה חייב לפתור את זה, אתם יודעים כמה רעל אנחנו מכילים? אתם יודעים כמה אנחנו פגועים מאנשים שפגעו בנו? איפה כל זה? הכל בפנים. אתם יודעים כמה צריך להוציא את זה, לפעמים אדם אומר 'הרב אני רק רוצה לדבר אתך 5 דקות' הוא מתחיל לדבר הוא לא מסוגל לשתוק כי הלב שלו לא יכול לשתוק. אנשים פגועים פגועים, ומספרים מספרים, ויוצא ויוצא, אני לא יכול להפסיק אותו זה בחינת פיקוח נפש. היה בנ''א שנשארתי אתו 17 שעות, הייתי גמור אבל אמרתי, אם אני אומר לו עכשיו 'אני צריך ללכת' (תבינו לא היה לי תפילה, לא היה לי כלום, אני יושב והוא מוציא ומוציא) זה עושה לו פיקוח נפש 'אני לא יכול להשאיר לו קצת מרה בנפש' אמרתי 'שיוציא, ה' יכפר' ''והוא רחום יכפר עוון'' וככה זה היה עד שהוא לא הוציא 'חשבתי שהוא יקבל התקף לב, ניסתי ממש להרגיע אותו, הוא אמר, תיתן לי להוציא' רק אז חזר לו האוויר. הוא אמר 'הריאות שלי שונות, אני נושם עכשיו, חזרתי לנשום. אני לא ידעתי שהריאות שלי היו מכווצות, זה ככה וזה ברור.

 

ח. שיחה עם חבר, שיחה עם הקב''ה

אי אפשר שכל זה ייפול על רב אחד בגלל זה ''ואהבת לרעך כמוך'', תעזרו אחד בשני, תגיד לחבר שלך: בוא תשב ''דאגה בלב איש ישיחנה'' תיתן לי להוציא ותוציא, הצד השני רק צריך לשמוע.. אין פה מה לשפוט, הוא רוצה להוציא. אין מה להגיד 'אני במקומך הייתי עושה ככה' אל תפריע לו, תיתן לו להוציא ומי שלא מוצא חבר ללכת לחוף הים ולדבר עם הקב''ה ולא להתבייש בזה. להוציא את זה כאילו אתה מדבר אתו ותוציא אפילו שאתה שופט אפילו שאתה לא פר, זה לא משנה, העיקר שאתה תוציא.

צריך להוציא המון רעל וזה סדנת ניקוי רעלים. מי שרוצה לדבר על סדנה לניקוי רעלים קודם כל תרפא את זה עם אימא, עם אבא, עם החבר שעקץ אותך, עם החבר ביסודי שהשפיל אותך ליד כולם ועשה לך הלבנת פנים, עם המורה בביה''ס שהקים אותך וזרק אותך. אתם לא מבינים מה אנחנו מחזיקים בתוך הראש. אנחנו מחזיקים מגיל אפס.. וזה מועקות מטורפות שלא נותנים לנו לנשום, והם לא נותנים לנו להיות שמח.

 

ליקוטי מוהרן תורה יד' פסקה יא'

ידוע שעוטפים הכל בדברי תורה, אני יקריא את הפיסקה האחרונה, תורה יד' יא'

זאת הַתּוֹרָה שַׁיָּךְ עַל פְּסוּקִים אֵלּוּ: "טוֹב ה' לַכּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו" וְכוּ'

"טוֹב ה' לַכּל" זֶה בְּחִינַת תְּפִילָּה

שֶׁמַּאֲמִין בַּה'

שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא טוֹב לַכּל

הֵן לִרְפוּאָה, הֵן לְפַרְנָסָה, הֵן לְכָל הַדְּבָרִים

כְּשֶׁמַּאֲמִין כָּךְ

בְּוַדַּאי יִהְיֶה עִקַּר הִשְׁתַּדְּלוּתוֹ בָּתַר קֻדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא

וְלא יִרְדּף אַחַר תַּחְבּוּלוֹת רַבּוֹת ( כמו כדורים, רפואות, רופאים)

כִּי מִי שֶׁאֵין מַאֲמִין בְּהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא

צָרִיךְ לְהִשְׁתַּדֵּל אַחַר תַּחְבּוּלוֹת רַבּוֹת (צריך לחפש רופאים, צריך לחפש עשבים, צריך לחפש תרופות)

לְמָשָׁל, כְּשֶׁצָּרִיךְ לִרְפוּאָה צָרִיךְ לְהִשְׁתַּדֵּל אַחַר עֲשָׂבִים רַבִּים

וְלִפְעָמִים אֵלּוּ עֲשָׂבִים. הַצְּרִיכִים לוֹ

אֵינָם בַּנִּמְצָא בִּמְדִינָתוֹ

וְהָעֲשָׂבִים הַנִּמְצָאִים אֵינָם טוֹבִים לְמַכָּתוֹ

אֲבָל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא

טוֹב לְכָל הַמַּכּוֹת לְרַפְּאוֹתָם

וְהוּא בַּנִּמְצָא תָּמִיד

כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "מִי כַּה' אֱלקֵינוּ בְּכָל קָרְאֵנוּ אֵלָיו"

וְעַל יְדֵי הַתְּפִילָּה

זוֹכֶה לַשָּׁלוֹם הַכְּלָלִי

וְזֶה: "וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו"

הַיְנוּ שֶׁרַחֲמֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ

יִתְמַשֵּׁךְ עַל כָּל הַבְּרוּאִים

וְכָל הַבְּרוּאִים יְרַחֲמוּ אֶחָד עַל חֲבֵרוֹ

וְיִהְיֶה שָׁלוֹם בֵּינֵיהֶם (תראו על מה רבי נחמן מברסלב מעמיד את זה, את הרפואה של האדם)

כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי וְכוּ', לא יָרֵעוּ וְלא יַשְׁחִיתוּ"

כִּי יִהְיֶה שָׁלוֹם בֵּינֵיהֶם (וזו הרפואה)

וְזֶה: "וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו"

כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה .

'כָּל הַמְרַחֵם עַל הַבְּרִיּוֹת, מְרַחֲמִין עָלָיו מִן הַשָּׁמַיִם'

כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְנָתַן לְךָ רַחֲמִים וְרִחֲמֶךָ"

וְאַחַר כָּךְ מְפָרֵשׁ הַפָּסוּק אֵיךְ יִזְכֶּה לִתְפִילָּה

עַל יְדֵי שְׁלוֹם בַּיִת

יְהֵא שָׁלוֹם בַּעֲצָמָיו, בֵּין גּוּפוֹ וְנַפְשׁוֹ כַּנַּ"ל

וְזֶה: "יוֹדוּךָ כָּל מַעֲשֶׂיךָ"

'מַעֲשֶׂיךָ'

זֶה בְּחִינַת עֲשִׂיָּה

בְּחִינַת גּוּף

"וַחֲסִידֶיךָ יְבָרְכוּכָה"

'חֲסִידֶיךָ'

זֶה בְּחִינַת נֶפֶשׁ

כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "גּמֵל נַפְשׁוֹ אִישׁ חֶסֶד"

וְאַחַר כָּךְ מְפָרֵשׁ הַפָּסוּק

אֵיךְ יִזְכֶּה לִשְׁלוֹם בַּיִת

עַל יְדֵי שֶׁיַּעֲלֶה כְּבוֹד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ

לְשׁרֶשׁ הַיִּרְאָה

הַנִּקְרָאִים גְּבוּרוֹת

וְזֶהוּ: "כְּבוֹד מַלְכוּתְךָ יאמֵרוּ"

שֶׁיִּתְגַּלֶּה כְּבוֹדוֹ וְיִתְעַלֶּה לְשָׁרְשׁוֹ

וְזֶהוּ: "וּגְבוּרָתְךָ יְדַבֵּרוּ"

'וּגְבוּרָה' זֶה בְּחִינַת יִרְאָה

כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה "וֶאֱלהִים עָשָׂה שֶׁיִּירְאוּ מִלְּפָנָיו" 'אֵלּוּ רְעָמִים'

וּכְתִיב: "וְרַעַם גְּבוּרוֹתָיו מִי יִתְבּוֹנָן"

[מִסִּימָן יב עַד. כָּאן, לְשׁוֹנוֹ, זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה]

כל תורה יד' זה כל השיעור כולו, מסוכם שמה. ושוב אני אומר, זה סגולה לקרוא, אבל זה לא סגולה לקרוא בשביל לקרוא 'לא לדקלם' ללמוד, לדעת את זה בע''פ. לדעת כל מה שנאמר כאן ושתדעו שהכל תלוי בנקיון הלב ואדם שיעשה את זה ''אשריו ואשרי חלקו''.

אז אנחנו נמצאים לפני חודש אייר שזה נעשה במוצאי שבת וצריך להכין את הכל לפני זה, ביום שבת אתה לא יכול לעשות את ההתבודדויות האלה כי אתה לא צריך להיות מר נפש ביום שבת. יוצא, שיש לנו את יום שישי לעשות את זה אז לנסות ביום שישי להכין את עצמנו כי לא שייך לעשות את זה; לא בשבת, ולא בראש חודש. מי שלא הספיק לא בזה ולא בזה אז במהלך חודש אייר, להתקין את כל חודש אייר בשביל רפואה ואם משהו רוצה ספציפית, להתמקד ברפואת הלב.

תתמקדו ברפואת הלב ואז יתקיים באדם ''אני ה' רופאך'',מי שצריך עזרה בזה כדי לדבר, לדובב, שמשהו ישאל אותו 'בבקשה תתקשרו אלי, תיצרו איתי קשר', מי שרוצה תפילה על זה 'נתפלל על כולם כמובן' אבל הייתי שמח מאוד אם תשתפו אותי בדברים האלה, תשתפו אותי, אבל לא לתת לחודש הזה לעבור סתם.. חודש כ''כ יקר, כ''כ חשוב'.

 

עוד דבר שכתוב, אייר זה יראה, אותיות ירא, ירא י' זה יראי ה'. אז חשוב שכל הדברים האלה יתקיימו אז יש לנו חודש להתנקות ''אני ה' רופאך''. כמה גדולים הימים האלה שניתנים לאדם כדי לרפא את נפשו, צריך להיות חכם ולהשיג כאן כל רגע, אפילו הגשמים שיורדים בימים האלה כתוב שזה רפואה 'שיפתח את הפה וישתה' לא לקחת בכוס ולשתות אלא שיפתח את הפה וישתה 'שזה ייפול עליו מלמעלה' ושוב, לא לצפות לרפואה פיזית אלא לרפואה נפשית, לרווחה הנפשית שנגרמת מהשתייה הזאת.

בזכות זה שאכלנו, שתינו, שאנחנו ביחד, ולהגיד שאתה רוצה לרפא את זה אז ה' יעזור והוא יקיים את זה, הוא יעשה את זה 'מה אנחנו מה חיינו' אנחנו בלעדיו אפס אבל ''רצון יראיו יעשה ואת שוועתם ישמע ויושיעם''.. זה כל מה שנשאר לנו.

 

יהי רצון שיהיה לנו את הכוח הזה..

 

בעז''ה לזיווג הגון וזרע בר קיימא לכל בנות ישראל, אמן ואמן

 

ניתן לרכוש את מארז הדיסקים המלא, לפרטים: 050-7662857 (אפרת)